Skip to article

Forma maxima dupa sarbatorile de iarna

Forma maxima dupa sarbatorile de iarna
Sfantul Craciun si Anul Nou au adus bucurie si speranta de mai bine pentru fiecare dintre noi.

Ne-am bucurat in fata delicioaselor preparate traditionale dar sarmalele, curcanii sau cozonacii au lasat urme asupra noastra in sensul ca ne simtim putin mai obosite, unele dintre noi avand tulburari digestive sau altele ingrasandu-se putin.

Se pune deci problema ce putem face pentru a ne simti mai bine si cum scapam mai usor de kilogramele in plus pastrand in timp un bun echilibru al organismului.

In acest moment o cura de fructe este contraindicata caci se elimina mult lichid din organism pierzandu-se astfel elasticitatea pielii si tonicitatea muschilor. Se cunoaste faptul ca atunci cand slabim trebuie sa pierdem grasimile acumulate si nu fermitatea corpului iar o piele fara elasticitate determina aparitia mai rapida a ridurilor.

De asemenea, un regim bazat numai pe cruditati nu ne este favorabil acum caci dupa excesul de mancare din timpul sarbatorilor intestinele sunt mai fragile si pot fi usor iritate cu un consum exagerat de legume crude.

Este vorba deci de o echilibrare sanatoasa a organismului fara a-i slabi rezistenta si fara a ne crea alte surprize neplacute. Pentru majoritatea celor care lucreaza este recomandat un regim usor de urmat, care sa contina si proteine, care sa nu deranjeze ritmul normal de viata si sa nu scada vitalitatea.

Pentru a scapa de kilogramele acumulate (cele care s-au ingrasat) folositi timp de doua saptamani un program de alimentatie ce contine 3 mese pe zi din care vor fi excluse painea, zaharul si grasimile.

In toate cazurile este recomandat un regim lejer fara excese care sa linisteasca organismul. Evitati carnea grasa, preferand pe cea de pasare si de peste( salau, stiuca, cod, etc ). Deasemeni evitati in aceasta perioada conservele si in special conservele de peste in ulei. Ouale pot fi conumate fara probleme, dar fierte tari si nu prajite. Legumele preferate in aceasta perioada sunt: patrunjel, pastarnac, telina, praz, ridichi negre. Fructele pot fi consumate dar nu mai mult de 150g pe zi.

Un aliment recomandat in mod deosebit in aceasta perioada de dupa sarbatori este iaurtul care contine bacterii indispensabile procesului de digestie. El regleaza tranzitul intestinal oprind diareele si arsurile stomacale refacand mucoasa intestinala si intretinand echilibrul florei microbiene.

Chiar daca nu urmati un regim alimentar este recomandat ca cel putin o data pe zi sa consumati un pahar de iaurt pentru reglarea tranzitului intestinal. Branza de vaci o puteti consuma amestecata cu putin iaurt, cu patrunjel sau cu marar verde si eventual cu putina ceapa.

Timp de 3-4 saptamani consumati doua cani pe zi din unul din urmatoarele ceaiuri:

Infuzie de sanziene (dragaica), o lingurita planta la o cana cu apa. Acest ceai este un excelent curatitor al ficatului, rinichiului si splinei.

Infuzie din urmatorul amestec de plante in parti egale: papadie, matase de porumb, roinita. Se pune o lingurita amestec de plante la o cana cu apa. Este un detoxifiant general care ajuta si la slabit.

Remarca

Pentru cele care datorita excesului alimentar au tulburari stomacale si intestinale se recomanda o cura de trei saptamani cu macerat de obligeana. Seara se pune intr-o ceasca cu apa o lingurita rasa de radacini de obligeana. A doua zi se incalzeste putin (fara sa dea in clocot), se strecoara si se ia cate o lingurita inainte si dupa fiecare masa principala ( in total 6 lingurite pe zi).

Pentru cele care au facut exces de tutun este recumandata o cura de 20 zile cu ceai verde, o lingurita cu planta maruntita la o cana cu apa, doua cani pe zi.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!