Gena preistorica din ADN-ul uman care ar produce catre complicatii grave ale COVID-19

O gena mostenita de la stramosii nostri neandertali ar putea fi motivul pentru care unii pacienti infectati cu COVID-19 ar suferi forme grave ale acestei afectiuni, potrivit unei cercetari realizate în Germania, relatează CNN.

Oamenii de stiinta spun ca ar fi vorba despre catena de ADN este găsită în cromozomul 3, iar echipa de cercetători spune că ea ar putea să fie responsabilă pentru înrăutățirea stării celor care se îmbolnăvesc de Covid-19.

„Arătăm riscul dat de acest segment genomic, moștenit de la neandertali și al căror purtători sunt 50% dintre oamenii din Asia de Sud și în jur de 16% dintre cei din Europa de astăzi”, au scris cercetătorii Svante Paabo și Hugo Zeberg de la Institutul Max Planck pentru Antropologie Evoluționistă, într-o lucrare care a fost acceptată pentru publicare în jurnalul Nature.

„Se pare că această genă a fost moștenită de oamenii moderni de la neandertali, atunci când aceste specii s-au încrucișat, în urmă cu 60.000 de ani. Astăzi, oamenii care au moștenit această variațiune de genă, sunt de trei ori mai predispuși la a avea nevoie de ventilație artificială dacă sunt infectați cu noul coronavirus”, a declarat Zeberg.

Studii antropologice și genetice au arătat că oamenii moderni s-au încrucișat cu oamenii de Neandertal, dar și cu o altă specie de umanoizi – oamenii de Denisova, în urmă cu zeci de mii de ani. Conform acestora, aproximativ 2% din ADN-ul persoanelor de descendență europeană și asiatică este de origine neandertală.

Avertisment OMS: Decesele in urma infectiei cu coronavirus au crescut cu 40% in Europa Avertisment OMS: Decesele in urma infectiei cu coronavirus au crescut cu 40% in Europa
Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a facut un avertisment dur pentru Europa. Potrivit ultimelor statistici, rata deceselor a crescut cu 40% la nivelul Europei. “In acest moment suntem mult in urma virusului in Europa, astfel incat a i-o lua inainte va necesita o accelerare serioasa
Nelu Tataru: Paturile de la ATI se pot elibera doar prin vindecare sau prin deces Nelu Tataru: Paturile de la ATI se pot elibera doar prin vindecare sau prin deces
Nelu Tataru a anuntat ca locurile la Terapie Intensiva sunt limitate in toata tara. In total, sunt 1200 de paturi la ATI, in toata tara. Dintre acestea 800 sunt deja ocupate. Ministrul Sanatatii a explicat ca paturile se pot elibera doar prin vindecare sau prin deces. Ministrul Sanatatii a precizat
Raed Arafat: Se poate ajunge la 100 de cazuri zilnic la ATI! Raed Arafat: Se poate ajunge la 100 de cazuri zilnic la ATI!
Raed Arafat, seful Departamentului pentru Situatii de Urgenta, a avertizat ca numarul cazurilor pacientilor infectati cu noul coronavirus care au nevoie sa fie internati la Terapie Intensiva este in crestere alarmanta. Seful DSU a anuntat ca se poate ajunge si la luarea unor decizii extreme.
Nelu Tataru: Transportul in comun, focar de COVID Nelu Tataru: Transportul in comun, focar de COVID