Skip to article

Descopera cele 6 moduri in care inotul iti imbunatateste sanatatea!

Descopera cele 6 moduri in care inotul iti imbunatateste sanatatea!
Pe lângă distracție, înotul este un excelent exercițiu aerob care poate reduce riscul unor boli cronice precum tensiune arterială crescută și diabetul! Abonamentele la înot și cursurile de înot pentru adulți și copii sunt o alegere ideală în orice anotimp. Iată șase moduri în care înotul îți poate îmbunătăți sănătatea.

1. Înotul este un antrenament pentru tot corpul

Picioarele, trunchiul și brațele sunt solicitate în aceeași măsură. În funcție de ritm și de stilul de înot ales, îți folosești brațele, picioarele și abdomenul, pentru a te propulsa prin apă. Astfel, te bucuri de o tonifiere intensivă a musculaturii. 

2. Arzi calorii în ritm rapid

Mișcarea tuturor acestor mușchi necesită multă energie și, în schimb, arde multe calorii. Cu cât antrenamentul este mai viguros, cu atât arzi mai multe calorii. Dacă alegi stilul fluture, de exemplu, poți arde și 400 de calorii în 30 de minute! Dacă nu ești mulțumit pe felul în care înoți, cursurile de înot te pot ajuta să-ți îmbunătățești performanța.

3. Înotul îmbunătățește sănătatea cardiovasculară

American Heart Association sugerează două ore și jumătate pe săptămână de activitate fizică de intensitate moderată pentru o sănătate optimă. Înotul poate oferi un antrenament la fel de bun ca activitățile de pe uscat, cum ar fi ciclismul, mersul pe jos sau o clasă de dans. 

Un alt factor este presiunea hidrostatică, adică forța pe care o exercită un fluid asupra unui obiect. Această presiune a apei asupra corpului împinge sângele către inimă și îmbunătățește circulația.

4. Înotul este o activitate cu impact redus

Corpul este plin de apă, ceea ce reduce greutatea corporală cu aproximativ 90% atunci când o persoană este scufundată la nivelul pieptului!

Oamenii care simt dureri, cum ar fi durerile articulare, atunci când se antrenează pe uscat se pot bucura de mai multă libertate de mișcare în apă. Mai mult, presiunea hidrostatică poate ajuta la reducerea sensibilității la durere din articulații. În special, studiile sugerează că persoanele cu artrită, probleme cu gâtul și spatele, fibromialgie și obezitate pot beneficia cel mai mult de exercițiile pe bază de apă.

5. Înotul ameliorează stresul

Activitatea fizică regulată, inclusiv înotul, a fost legată de niveluri de stres psihologic mai mici și de starea de spirit îmbunătățită. Înotul implică o tehnică de respirație ritmică ce poate activa sistemul nervos parasimpatic - partea sistemului nostru nervos responsabil pentru odihnă și relaxare.

6. Înotul este o opțiune bună pentru persoanele cu astm

Înotul poate fi o activitate mai sigură pentru persoanele cu astm. Cu excepția cazului în care este o cursă competitivă, înotul promovează efortul constant și moderat în comparație cu exercițiile fizice care implică o respirație din ce în ce mai îngreunată, cum ar fi alergarea pe distanțe lungi. În plus, piscinele interioare sunt medii calde și umede, cu mai puțini alergeni.

Este mai puțin probabil ca oamenii să aibă accese de astm indus de efort în timp ce înoată, în comparație cu cei care fac activități fizice în aer liber, precum ciclism sau drumeții. Unele studii sugerează că înotul poate îmbunătăți funcția pulmonară, în special la copii.

Dacă te-am convins, deja cauți, probabil, pentru copilul tău sau pentru tine, cursuri de înot sau piscine. E momentul să descoperi și tu clasele de înot și abonamentele la cluburile de fitness cu piscină. La cluburile de health and fitness World Class găsești cea mai experimentată echipă de instructor de înot și ce mai mare rețea de piscine din țară.

Descopera cele 6 moduri in care inotul iti imbunatateste sanatatea!

Articole recomandate

Balonul de Aur 2021: Cine va fi desemnat cel mai bun fotbalist al planetei? Balonul de Aur 2021: Cine va fi desemnat cel mai bun fotbalist al planetei?
Cu aproximativ o lună rămasă până ceremonia de acordare a Balonului de Aur 2021, lista favoriților se conturează din ce în ce mai bine. Messi se află în fruntea clasamentului favoriților. Există oare șanse pentru un alt jucător
Top 5 cele mai cautate statiuni de schi din Elvetia Top 5 cele mai cautate statiuni de schi din Elvetia
Peisaje impresionante, servicii exemplare și zăpadă garantată -asta îți oferă stațiunile de schi din Elveția. Regiunea alpină are multe de oferit când vine vorba de sporturile de iarnă. Zermatt impresionează nu numai ca fiind cea mai
4 sporturi care te vor ajuta sa ai o minte sanatoasa, intr-un corp sanatos 4 sporturi care te vor ajuta sa ai o minte sanatoasa, intr-un corp sanatos
Cu siguranta ai auzit de nenumarate ori ca, alaturi de o alimentatie echilibrata, sportul poate fi un adevarat elixir pentru sanatate. Integrand in viata ta o serie de activitati fizice regulate, vei putea observa cu ochiul liber inca din primele momente de miscare, cum sportul vine cu un aport
Top cinci show-uri TV pe care sa le urmaresti in luna octombrie Top cinci show-uri TV pe care sa le urmaresti in luna octombrie
Platformele private de streaming au gasit reteta succesului. Pana la urma, cui nu-i place un film bun? Mai ales pe timp de iarna, o carte captivanta si un serial lung sunt pretextele perfecte pentru a ramane sub o patura calduroasa in diminetile de weekend. De aceea, am ales pentru tine cinci
Cadoul de Craciun pentru nasi: scump, extravagant sau de suflet? Cadoul de Craciun pentru nasi: scump, extravagant sau de suflet?
Au fost alături de voi în clipa în care ați devenit o familie, sunt cei mai buni prieteni și acum le spuneți simplu: nașii. De regulă, Sărbătorile de Iarnă sunt un bun prilej de o petrecere la nași acasă, așa că nu te