Skip to article

Pilates, un sport provocator care-ti depaseste asteptarile!

Pilates – Origini

Metoda Pilates fost creata si dezvoltata de un german pe nume Joseph Hubertus Pilates, nascut la 09 decembrie 1883. De mic copil, el a fost bolnavicios, a suferit de astm, rahitism si febra reumatica dar a fost ferm hotarat sa se faca sanatos si puternic. Acest lucru l-a determinat sa devina un culturist cunoscut la acele vremuri. Mai mult, el a studiat anatomia, a analizat cat mai multe tipuri de exercitii fizice si a invatat despre metodele orientale de yoga, tai-chi si arte martiale. Joseph a luat din toate acestea tot ce a crezut el ca era mai bun si astfel a luat viata Metoda Pilates.

De ce pilates?

Pentru ca antrenamentele de Pilates ajuta la cresterea puterii fizice, maresc flexibilitatea si tonifiaza musculatura. Practicand Pilates te poti astepta la tonifiere, flexibilitate crescuta si postura imbunatatita. Nu in ultimul rand, Pilates te ajuta sa te simti mai putin stresat si mai concentrat.
Joseph Pilates spunea ca sanatatea fizica si psihica merg mana in mana, acesta fiind motivul pentru care metoda Pilates este un antrenament fizic si mental. Aceasta metoda se concentreaza pe alinierea corecta a coloanei vertebrale, pe controlul corpului, respiratia corecta, pe echilibru, concentrare si pe miscari line. In Pilates se considera ca zona core reprezinta centrul atentiei. Aceasta zona cuprinde muschii trunchiului, abdominalii si pe cei de sustinere a coloanei. Asadar, zona core cuprinde aproape toti muschii din corp in afara de cei ai picioarelor si ai bratelor.

Cui se adreseaza metoda Pilates?

Datorita naturii sale cu impact redus, Pilates este pentru toata lumea, indiferent de varsta. Dar cei care vor simti cel mai mult beneficiile acestei metode sunt oamenii care isi doresc tonifiere, mobilitate, care au probleme cu spatele sau cu postura, oamenii care lucreaza foarte mult la birou, ciclistii, sportivii de performanta, femeile insarcinate sau cu risc de osteoporoza.

Beneficiile Pilates:

- Tonifiaza musculatura.
- Ajuta la imbunatatirea flexibilitatii, la cresterea rezistentei si la imbunatatirea echilibrului, toti acesti factori fiind esentiali in reducerea riscului de ranire in viata de zi cu zi, cum ar fi, de pilda, cand te apleci sa ridici ceva de pe podea.
- Imbunatateste postura corporala. Job-ul la birou si statul indelungat cu privirea in jos, in laptop si in smartphone, ne determina sa avem o postura proasta, cocosata. In timp, acest lucru creeaza dezechilibre musculare. Pilates ajuta la inversarea efectelor acestor obiceiuri proaste, creand o simetrie buna si un echilibru muscular corect.
- Sculpteaza armonios intreaga musculatura a corpului.
- Creste mobilitatea articulatiilor.
- Scade nivelul de stres.
- Ofera energie si vitalitate intregului organism.
- Promoveaza pierderea centimetrilor in circumferinta.
- Amelioreaza durerile de spate.
- Intareste zona core; Pilates se bazeaza pe contractarea eficienta a muschilor abdominali la fiecare exercitiu.

Cate tipuri de pilates sunt?

Exista tipuri de pilates care se bazeaza pe folosirea exclusiva a greutatii corporale si metode de pilates ce utilizeaza aparatura si echipament specializat. Asadar, avem urmatoarele tipuri:

- Pilates Mat – Antrenamentul se face pe saltea. Se face in mai toate centrele de fitness din intreaga lume si se bazeaza pe exercitii folosind propria greutate corporala. Uneori, pentru sporirea dificultatii antrenamentului, se adauga diferite accesorii precum inelul pentru tonifiere, mingea Pilates, gantere, benzi elastice, roller, etc.

- Pilates Reformer – Presupune efectuarea unor exercitii pe o aparatura speciala, cu scopul de a mari puterea fizica si flexibilitatea. Aparatele implicate au rolul de a opune rezistenta miscarilor efectuate, stimuland astfel cresterea eficacitatii antrenamentului.

- Scott Pilates. Este un antrenament bazat pe imbunatatirea posturii, echilibrului si flexibilitatii, cu accent pe tehnici specifice de respiratie.

- Winsor Pilates. Este o metoda inventata de o profesoara de dans de la Hollywood, Mari Winsor, ce presupune combinarea antrenamentelor usoare (cu focus asupra respiratiei) cu exercitiile de tip cardio. Este benefica in arderea caloriilor.

- Pilates Cadillac. Aparut initial ca program pentru stimularea performantei in golf, Pilates Cadillac este astazi o metoda populara de remodelare corporala ce utilizeaza aparatul de gimnastica numit Cadillac pentru lucrarea grupelor musculare prin exercitii speciale, in mod izolat.

Concluzii:

Daca esti in cautarea unui antrenament nou si provocator, care sa te ajute sa iti imbunatatesti musculatura, echilibrul, flexibilitatea, postura corpului si starea de spirit, Pilates ar putea fi solutia pentru tine! Asadar, te asteptam la Centrul Salus pentru a te bucura si tu de beneficiile Pilates!


Articole recomandate

Ce inseamna cand visezi paianjeni? E de bine sau de rau? Ce inseamna cand visezi paianjeni? E de bine sau de rau?
Ai visat vreodata paianjeni? Te-ai intrebat ce inseamna cand visezi paianjeni? Iata mai jos raspunsul. Afla daca este de bine sau de rau? Sa te bucuri sau sa fii precaut? De bine sau de rau? Trebuie sa recunoastem ca paianjenii pot fi inspaimantatori. Au 8 picioare, 4 perechi de ochi, isi
15 moduri prin care sa iti cresti vibratia 15 moduri prin care sa iti cresti vibratia
In ultima perioada din ce in ce mai multi oameni au devenit interesati de spiritualitate, de energie, vibratii energetice. Asa ca sunt in cautarea unor modalitati prin care sa-si creasca nivelul energiei dar si vibratia energetica. Mai jos gasesti 15 modalitati prin care sa iti cresti vibratia si
9 colegi de serviciu de care trebuie sa te feresti 9 colegi de serviciu de care trebuie sa te feresti
Trei lucruri pe lumea asta nu le poti alege: parintii, rudele si colegii de munca. Poti sa incluzi pe cine vrei tu in grupul de prietenii, poti sa ai mai multe optiuni de job-uri, insa nu poti alege colegii de la serviciu, dupa cum nici nu poti decide daca indeplinesti sau nu o sarcina data de
Relaxare si anti-aging, la malul marii! Relaxare si anti-aging, la malul marii!
În contextul în care tot mai mulți oameni doresc o calitate mai bună a vieții cotidiene din ce în ce mai stresante și copleșitoare, terapiile anti-stres sunt din ce în ce mai accesate.
5 carti pentru care sa iti faci timp de lectura vara aceasta 5 carti pentru care sa iti faci timp de lectura vara aceasta
Potrivit studiului Barometrul Cultural Romanesc realizat in aceasta primavara de INSCOP, doar 44,3% dintre romanii cu varsta peste 18 ani au citit o carte in ultimele 12 luni. Vacantele de vara, dar si zilele lungi aduc cu ele mai mult timp pentru citit, iar pentru cei care au nevoie de inspiratie
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda