Skip to article

Pledoarie pentru sport

Prima impresie conteaza! Ne place sau nu, acesta este adevarul. Fie ca este vorba despre un interviu pentru o slujba, intrarea intr-un nou cerc de prieteni sau pur si simplu impactul pe care il avem asupra celor din jur, felul in care aratam si atitudinea noastra au un rol important. O persoana care are grija de propriul corp impune respect, dovedeste ca stie ce vrea, ca poate tine lucrurile sub control.

Ca sa te convingi de acest lucru, priveste-te in oglinda mai intai cu umerii lasati, cu fata imobila, cu abdomenul relaxat. Daca nu iti place ce vezi, indreapta spatele, incordeaza abdomenul si zambeste! Vezi diferenta? Fara nici un pic de efort, pari mai supla si mai fericita. Vei spune ca nu poti zambi in permanenta, iar contractarea abdomenului nu se poate face la nesfarsit. Dar cum ar fi sa ai aceasta atitudine in mod involuntar? Totul se poate rezolva cu putin sport. Da, ai citit bine! Sportul ne bine dispune si ne umple de energie. Daca nu esti convinsa, iata cateva din beneficiile exercitiilor fizice:

Miscare ne ajuta sa ne relaxam. Incearca macar o data sa renunti la autobuz in favoarea mersului pe jos. Vei fi surprinsa sa vezi pe langa cate lucruri interesante treci zi de zi fara sa le acorzi atentie. O plimbare prin parc sau 20 de minute de jogging ne fac sa uitam de stresul cotidian, sa ne relaxam si sa devenim mai optimiste. Pe langa faptul ca, in timpul efortului fizic, creierul se oxigeneaza mult mai bine, acesta secreta si serotonina, substanta cunoscuta si sub numele de hormonul fericirii.

Exercitiul aerobic (jogging, inot, ciclism) ne asigura buna functionare a sistemului cardiovascular. Datorita efortului, si inima, ca oricare alt muschi, devine mai puternica si pompeaza mai mult sange. Volumul marit de sange are rolul, pe de o parte, de a alimenta muschii cu oxigen si substante nutritive, si, pe de alta parte, de a elimina dioxidul de carbon si toxinele rezultate in urma arderilor.

Sportul pune la treaba si sistemul respirator, acesta trebuind sa asigure schimbul de oxigen si dioxid de carbon intre sange si atmosfera. De asemenea, respiratia are un rol important si in eliminarea caldurii excesive din organism cauzata de aceelerarea metabolismului.

Organismul unei persoane care face exercitii de tip aerob in mod regulat functioneaza mai bine. Inima, plamanii si muschii devin mult mai eficienti. Inima pompeaza mai mult sange, capacitatea pulmonara creste cu fiecare inhalare, iar fibrele musculare extrag mai mult oxigen din sange.

Prin exercitii nu ne antrenam numai corpul, ci si spiritul. Devenim mai calmi, mai rabdatori si mai constienti de propriile noastre forte. Mai mult decat atat, unele sporturi ne dezvolta latura competitive si ne maresc vointa.

Nu in ultimul rand, sportul ne ajuta sa slabim. Facand sport, metabolismul se acceleraza, iar grasimile se topesc mai usor. Numarul de calorii utilizate in timpul activitatii sportive depinde de masa corporala a fiecarei persoane si de intensitatea activitatii. De exemplu, in timpul unei plimbari cu o viteza de 3 Km/h, o persoana de 50 de kilograme va arde 160 de calorii intr-o ora, in timp ce o persoana de 70 de kg va consuma 240 de calorii.
Asadar, indiferent de varsta, incearca sa incluzi in programul tau zilnic cateva exercitii fizice. Daca stii ca acasa nu te poti tine de treaba, te sfatuiesc sa nu stai prea mult pe ganduri. Cel mai bine ar fi sa mergi la cea mai apropiata sala de gimnastica si sa iti faci un abonament la aerobic. Odata ce ai dat cateva sute de mii pe el, te vei simti vinovata daca nu il folosesti.

Si nu uita: chiar daca nu vei pierde in greutate dupa primele sedinte, cu siguranta tonusul muscular iti va creste, iar atitudinea ta se va schimba. In bine!

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!