Skip to article

De cata matematica are nevoie o campanie de marketing? Interviu in exclusivitate cu CEO-ul Webdesk Agency

Multe agenții de marketing din Bucureșți le răspund clienților la cele mai comune întrebări despre bugete, rezultate și etape necesare obținerii acestora. Totuși, există un aspect pe care nu mulți clienți îl înțeleg, cel puțin nu în absența unui pachet basic de cunoștințe despre SEO, poziții și conversie.

De foarte multe ori, rolul marketingului este stigmatizat în cadrul unei companii și rezultatele care dovedesc o valoare reală se pot transforma într-o dramă la nivel shakespearian. Din fericire, Google Analytics ne furnizează instrumentele necesare pe baza cărora poate fi recalibrată orice scădere a pozițiilor și traficului dintr-un site.

Ce se întâmplă atunci când începeți să înțelegeți numerele din fața dumneavoastră?

Laurențiu Iancu, CEO-ul Webdesk Agency și Managerul de Proiect al Departamentului de Marketing Digital explică în ce mod se produce fuziunea dintre calcule și așteptările unor poziții mai bune:

Marketingul este vital sau opțional?

Măsurarea este cheia marketingului, iar subiectivitatea este un aspect negativ al rezultatelor. În absența unor calcule palpabile, se poate spune orice despre afacere, industrie și public, în general.

“De foarte multe ori, încercăm să le explicăm clienților noștri că fiecare site sau magazin online este unic și că nicio agenție de marketing din București nu le poate spune în câteva secunde pe ce poziție se va regăsi în Google peste o lună sau două”, a susținut CEO-ul Webdesk pentru o publicație bucureșteană.

În 2017, 77% dintre factorii de decizie din domeniul marketingului B2B au declarat că o incapacitate de a măsura rezultatele este una dintre preocupările lor principale. Fără măsurări obiective, diferite diviziuni din companie nu văd valoarea adăugată de echipa de marketing deoarece nu înțeleg exact cum se petrec lucrurile în cadrul departamentului. Mai rău, unii directori de companii nu văd marketingul ca pe o componentă cheie a strategiei companiei.

Mai multă transparență antrenează rezultatele veridice

Marketingul, fie Inbound, fie Outbound, funcționează după următorul principiu: compania își cunoaște obiectivele, setează mesajul, îl publică cu scopul de a obține reacția publicului. Ceea ce nu realizați este că nu ajungeți la toate audiențele voastre și că nu le veți atinge până când nu traversați în profunzime interesele acestuia. Acestea sunt câteva aspecte vitale în setarea unei campanii de Google Adwords sau Facebook Ads, unde targetarea specifică aduce rezultatele mult așteptate.

Insight-ul și transparența în procesul de colectare a datelor reprezintă primii pași în ieșirea din acea tranșă superficială. Nerespectarea datelor duce la pierderea timpului și efortului. Dacă nu există transparență, nu reușiți să corectați înainte ca datele să fie utilizate în mod ineficient.

Datele din Analytics trebuie obținute în funcție de direcționarea publicului țintă. Ar trebui întocmite constant rapoarte personalizate pentru a vă ajuta să înțelegeți de ce datele sunt esențiale pentru pașii următori ai unei campanii de marketing digital. Acesta este matematica pe care o poți folosi imediat: atunci când marketingul și vânzările lucrează împreună, ambele pot genera o creștere de 400% a veniturilor anuale.

“Vânzările și marketingul ar trebui să fie un ansamblu care colaborează, nu entități separate. Odată ce lucrați împreună, veți avea parte de o premisă reală: puteți începe să identificați factorii care reacționează cel mai rapid la campania de SEO (Citește mai multe pe Webdesk.ro – optimizare seo Bucuresti), Google Ads sau Content Marketing pe care o derulați” a mai adăugat Laurențiu Iancu în cadrul acestui interviu.

Măsurarea fără atribuirea creditului sursei este nefolositoare și totuși o vedem tot timpul. Acest lucru este deosebit de problematic în marketingul social media, unde se desfășoară campanii simultane. Există cantități, dar unde este calitatea?

Măsurarea rezultatelor unei campanii de marketing reprezintă un principiu aplicat atât mediului online, cât și celui offline. Dacă în cazul celui din urmă, putem calcula la o primă vedere notorietatea unui magazin prin numărul de clienți care îi calcă pragul, în online ne ghidăm după trafic. Cu cât este mai mult, cu atât Google Analytics ne indică un coeficient favorabil pentru poziții mai bune în SERP și o rată de conversie mai mare.

Este nevoie de mai mult decât buget pentru a-ți atinge obiectivele de vizibilitate și vânzare? Da, este, și nu este doar părerea celor de la agenția Webdesk din București. Într-un mediu atât de competitiv, a devenit vitală cunoașterea algoritmilor și factorilor ce provoacă schimbări la nivelul pozițiilor din Google. Pentru o afacere online, un Audit poate face mai multă lumină decât o analiză cu tool-uri automatizate. Cheia este să se cunoască foarte bine concurența, însă și mai bine mediul online și algoritmii Google.

Articole recomandate

5 utilizari surprinzatoare ale berii 5 utilizari surprinzatoare ale berii
Sunt o multime de lucruri la care te gandesti cand spui bere: relaxare, prieteni, “alinarea” mancarurilor condimentate. Berea este cel mai consumat produs alcoolic din lume. Insa in afara  de “uzul intern”, berea mai poate fi folosita la o multime de lucruri din
Viroza contagioasa si in randul patrupedelor in aceasta iarna! Viroza contagioasa si in randul patrupedelor in aceasta iarna!
Mihai Nae, cunoscutul dresor canin din tara noastra, ne explica trend-urile in materie de dresaj canin si ne lamureste vis-a-vis de unul dintre cele mai controversate subiecte ale acestui inceput de an, dezbatut o data cu tragica moarte a cunoscutei jurnaliste Cristina Topescu...  Ce se cauta
5 restaurante deschise in Bucuresti in 2019 5 restaurante deschise in Bucuresti in 2019
Vrei sa iesi in oras sa iei cina, insa te-ai plictisit de restaurantele la care mergi frecvent? Iata cateva idei de restaurante care s-au deschis recent, in 2019:  1. Maison des Chef  Poziționat la etajul unu al clădirii Agora Floreasca, Maison des Chef este un bistro aflat in
Ce calitati ai in functie de culoarea preferata Ce calitati ai in functie de culoarea preferata
Stii cate poate dezvalui culoarea preferata despre tine? Specialistii in psihologie au alcatuit un top al calitatilor in functie de preferintele cromatice. Culoarea preferata: Rosu Energic, atent, asertiv, de incredere, puternic, pasional, curajos, spontan, determinat, om de actiune. Culoarea ta
Ce nu stiai despre usturoi. Cum sa-l gatesti pentru mai multa savoare Ce nu stiai despre usturoi. Cum sa-l gatesti pentru mai multa savoare
Istoria usturoiului este destul de surprinzatoare. Desi era foarte usor de plantat si de recoltat aroma sa nu era pe gustul multor oameni. Tocmai de aceea nu este de mirare ca in zone precum Asia si Estul Mijlociu, usturoiul era folosit in scopuri medicinale ori magice si nu pentru consum. Singurul