Skip to article

De cata matematica are nevoie o campanie de marketing? Interviu in exclusivitate cu CEO-ul Webdesk Agency

Multe agenții de marketing din Bucureșți le răspund clienților la cele mai comune întrebări despre bugete, rezultate și etape necesare obținerii acestora. Totuși, există un aspect pe care nu mulți clienți îl înțeleg, cel puțin nu în absența unui pachet basic de cunoștințe despre SEO, poziții și conversie.

De foarte multe ori, rolul marketingului este stigmatizat în cadrul unei companii și rezultatele care dovedesc o valoare reală se pot transforma într-o dramă la nivel shakespearian. Din fericire, Google Analytics ne furnizează instrumentele necesare pe baza cărora poate fi recalibrată orice scădere a pozițiilor și traficului dintr-un site.

Ce se întâmplă atunci când începeți să înțelegeți numerele din fața dumneavoastră?

Laurențiu Iancu, CEO-ul Webdesk Agency și Managerul de Proiect al Departamentului de Marketing Digital explică în ce mod se produce fuziunea dintre calcule și așteptările unor poziții mai bune:

Marketingul este vital sau opțional?

Măsurarea este cheia marketingului, iar subiectivitatea este un aspect negativ al rezultatelor. În absența unor calcule palpabile, se poate spune orice despre afacere, industrie și public, în general.

“De foarte multe ori, încercăm să le explicăm clienților noștri că fiecare site sau magazin online este unic și că nicio agenție de marketing din București nu le poate spune în câteva secunde pe ce poziție se va regăsi în Google peste o lună sau două”, a susținut CEO-ul Webdesk pentru o publicație bucureșteană.

În 2017, 77% dintre factorii de decizie din domeniul marketingului B2B au declarat că o incapacitate de a măsura rezultatele este una dintre preocupările lor principale. Fără măsurări obiective, diferite diviziuni din companie nu văd valoarea adăugată de echipa de marketing deoarece nu înțeleg exact cum se petrec lucrurile în cadrul departamentului. Mai rău, unii directori de companii nu văd marketingul ca pe o componentă cheie a strategiei companiei.

Mai multă transparență antrenează rezultatele veridice

Marketingul, fie Inbound, fie Outbound, funcționează după următorul principiu: compania își cunoaște obiectivele, setează mesajul, îl publică cu scopul de a obține reacția publicului. Ceea ce nu realizați este că nu ajungeți la toate audiențele voastre și că nu le veți atinge până când nu traversați în profunzime interesele acestuia. Acestea sunt câteva aspecte vitale în setarea unei campanii de Google Adwords sau Facebook Ads, unde targetarea specifică aduce rezultatele mult așteptate.

Insight-ul și transparența în procesul de colectare a datelor reprezintă primii pași în ieșirea din acea tranșă superficială. Nerespectarea datelor duce la pierderea timpului și efortului. Dacă nu există transparență, nu reușiți să corectați înainte ca datele să fie utilizate în mod ineficient.

Datele din Analytics trebuie obținute în funcție de direcționarea publicului țintă. Ar trebui întocmite constant rapoarte personalizate pentru a vă ajuta să înțelegeți de ce datele sunt esențiale pentru pașii următori ai unei campanii de marketing digital. Acesta este matematica pe care o poți folosi imediat: atunci când marketingul și vânzările lucrează împreună, ambele pot genera o creștere de 400% a veniturilor anuale.

“Vânzările și marketingul ar trebui să fie un ansamblu care colaborează, nu entități separate. Odată ce lucrați împreună, veți avea parte de o premisă reală: puteți începe să identificați factorii care reacționează cel mai rapid la campania de SEO (Citește mai multe pe Webdesk.ro – optimizare seo Bucuresti), Google Ads sau Content Marketing pe care o derulați” a mai adăugat Laurențiu Iancu în cadrul acestui interviu.

Măsurarea fără atribuirea creditului sursei este nefolositoare și totuși o vedem tot timpul. Acest lucru este deosebit de problematic în marketingul social media, unde se desfășoară campanii simultane. Există cantități, dar unde este calitatea?

Măsurarea rezultatelor unei campanii de marketing reprezintă un principiu aplicat atât mediului online, cât și celui offline. Dacă în cazul celui din urmă, putem calcula la o primă vedere notorietatea unui magazin prin numărul de clienți care îi calcă pragul, în online ne ghidăm după trafic. Cu cât este mai mult, cu atât Google Analytics ne indică un coeficient favorabil pentru poziții mai bune în SERP și o rată de conversie mai mare.

Este nevoie de mai mult decât buget pentru a-ți atinge obiectivele de vizibilitate și vânzare? Da, este, și nu este doar părerea celor de la agenția Webdesk din București. Într-un mediu atât de competitiv, a devenit vitală cunoașterea algoritmilor și factorilor ce provoacă schimbări la nivelul pozițiilor din Google. Pentru o afacere online, un Audit poate face mai multă lumină decât o analiză cu tool-uri automatizate. Cheia este să se cunoască foarte bine concurența, însă și mai bine mediul online și algoritmii Google.

Articole recomandate

Rugaciuni pentru gasirea unui loc de munca Rugaciuni pentru gasirea unui loc de munca
Când nu ne găsim locul, scopul sau sensul vieții, devenim foarte necăjiți. Sufletul nostru se înstrăinează poate, față de Dumnezeu, suntem influențați și orbiți de păcate, pierduți de orice
Afla cum sa iti alegi echipamentul sportiv potrivit Afla cum sa iti alegi echipamentul sportiv potrivit
Confortul pe care il ai atunci cand practici un sport, inclusiv cel resimtit la minute bune dupa finalizarea antrenamentului reprezinta un factor care influenteaza starea ta si dorinta de a continua sau nu. Pentru cei mai multi, alegerea unui echipament sportiv corespunzator are legatura cu partea
Ce sa faci in timpul liber ca sa nu te plictisesti Ce sa faci in timpul liber ca sa nu te plictisesti
Fie că suntem în concediu, sau e weekend și suntem liberi, cu siguranță am simțit cu toții că nu știm exact ce să facem în timpul nostru liber și cum să-l organizăm. Majoritatea dintre noi alegem să facem cât mai multe
Vrei sa apelezi la serviciile de inchirieri masini? Iata diferentele dintre transmisia automata si cea manuala! Vrei sa apelezi la serviciile de inchirieri masini? Iata diferentele dintre transmisia automata si cea manuala!
Modelele auto cu transmisie automata intotdeauna au fost considerate superioare la capitolul “confort”, insa multi producatori ofera in prezent aceasta dotare pentru majoritatea modelelor pe care le fabrica, inclusiv cele din clasele mici. Daca vrei sa stii ce sa alegi data viitoare
Rugaciuni foarte puternice Rugaciuni foarte puternice
Rugăciunile puternice, sunt acele rugăciuni care sunt rostite cu sufletul în numele Domnului Nostru Iisus. După spusele Sfinților Părinți, omul are în mintea lui, două lucruri de geniu: citirea și rugăciunea. Acestea două sunt în
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda