De ce NU ar trebui sa-ti manifesti frustrarea fata de ceilalti? 4 metode prin care o poti depasi sentimentul!

De ce NU ar trebui sa-ti manifesti frustrarea fata de ceilalti? 4 metode prin care o poti depasi sentimentul!
  calendar_month       web risco.ro  
Frustrarea, nervii, stresul, furia, invidia- tuturor ni se intampla sa le experimentam la un moment dat. Toate aceste stari negative se rasfrang asupra relatiei cu cei din jur, fie ca vorbim de viata profesionala sau personala. Totodata, in cazul in care nu luam masuri pentru a le depasi, aceste sentimente au un impact negativ si asupra noastra. Sigur, primul impuls este sa incerci sa te eliberezi de starea de frustrare de exemplu, proiectand-o asupra celorlalti. Totusi, de ce NU ar trebui sa-ti manifesti frustrarea fata de colegi, sefi, prieteni, partener? Pentru ca nu te va ajuta, ci doar va inrautati situatia!

Ai observat probabil ca de multe ori, atunci cand apare o problema, instinctul este sa cautam vinovatul, nu identificarea cauzei si nici reducerea efectelor pe care situatia respectiva le produce. Asa se intampla si in cazul starii de frustrare. Exista tendinta de a manifesta nemultumirea sau furia fata de cei din jur. In acest caz, nu doar ca nu te vindeci de sentimentul negativ, dar starea se amplifica, in functie de reactia celorlalti: te ignora, nu le pasa, iti raspund cu aceeasi moneda. Autocontrolul, analiza la rece, acceptarea, identificarea cauzei, sunt pasii esentiali pentru a-ti recapata starea bine.

4 metode prin care o poti depasi sentimentul de frustare:

1. Distantare si identificarea cauzei

Primul pas este sa iti dai seama ce anume a declansat sentimentul negativ. Poate fi vorba despre o relatie toxica la locul de munca, de un proiect esuat, de o comunicare defectuoasa cu sefii, de probleme personale care intervin in sfera profesionala sau pur si simplu de epuizare. Da, epuizarea este o problema cu care se confrunta din ce in ce mai multe persoane, intr-o societate a vitezei, cu schimbari si provocari care apar permanent. Se poate intampla ca, la un moment dat, la finalul unui sir de evenimente care ti-au fortat limitele sa traiesti stari de dezamagire sau neputinta. De multe ori nu exista o sigura cauza pentru frustrarea pe care o resimti, ci mai multe cauze si un factor declansator. Ia o pauza, analizeaza-ti evolutia din ultimul timp si incearca sa identifica cauza/cauzele.

2. Acceptarea limitelor

Poate mai dificil decat cautarea motivelor care iti aduc frustrare este acceptarea faptului ca ai anumite limite, la fel ca fiecare dintre noi. Oboseala, esecurile, stresul isi pun amprenta asupra tuturor. Cand te simti frustrat(a), da-ti timp, rabdare si incerca sa comunici despre starea ta cu ceilalti. Comunicarea este intotdeauna cheia pentru rezolvarea starilor conflictuale. Poti cere ajutorul unui prieten, te poti confesa unui coleg, poti eventual merge si la o sedinta la psiholog.

3. Nu lua decizii drastice

Uneori cele mai proaste decizii sunt cele luate pe fond emotional. Sub imperiul frustrarii s-ar putea sa faci anumite gesturi sau sa comunici anumite lucruri pe care ulterior sa le regreti. Asa ca, cel mai bine ar fi sa te calmezi, sa iei o pauza si, daca te ajuta, sa pui totul pe hartie. Noteaza-ti variante, solutiile pe care le-ai putea adopta. S-ar putea sa iti dai seama ca de fapt frustrarea a aparut din prea multe asteptari. Nu totul se intampla cum ne-am dori si nu putem controla orice.

Citeste continuarea pe risco.ro
Recomandari