Fenomen astronomic spetaculos in aceasta luna! Cand va avea loc

Curentul de meteori Perseide, unul dintre numeroasele roiuri de meteori activi intr-un an, isi face aparitia, asa cum ne-au obsinuit deja, in aceasta luna! Denumite dupa constelatia din care par ca vin, Perseidele sunt cu atat mai vizibile cu cat ne aflam in perioada concediilor si a vacantelor, perioada din an cand oamenii petrec mai mult timp sub cerul liber, noaptea.

Fenomenul de stea cazatoare este arhicunoscut. Dara luminoasa de pe cer este lasata de o particula sub 1 mm diametru care aprinde aerul cand intra in atmosfera Pamantului. Pentru o fractiune de secunda vedem acest fenomen, denumit de astronomi meteor. Particula de praf cosmic care arde in atmosfera se numeste meteoroid, iar pietroiul care uneori cade pe Pamant se numeste meteorit. Toate aceste particule de praf vin de la cometa 109P/Swift-Tuttle, care, cand trece pe langa Soare, sublimeaza şi praful cosmic prins in nucleul ingheţat este eliberat in spaţiu.

Predictiile din 2018

Orice roi de meteori are o anumita perioada in care este activ si un moment de maxim, in care activitatea meteorilor este cea mai mare. Pentru Perseide perioada de activitate este intre 17 iulie si 24 august.

In aceasta perioada se pot observa, pe langa meteorii ce nu apartin unui curent (sporadici), si meteori ce par ca vin din constelatia Perseus, potrivit Observatorului Astronomic "Amiral Vasile Urseanu". Maximul curentului va veni candva in noaptea de 12 spre 13 august, incepand cu ora 22 TLR. Vom putea observa panta ascendenta si pe cea descendenta a maximului, in noptile de 11/12 si 13/14 august. Puteti observa perseide si cu o noapte inainte si cu una dupa maxim, numarul de stele cazatoare vizibile fiind un pic mai mic. Cea mai buna perioada de observare este dupa miezul noptii pana dimineata. Orice meteor al carui traiectorie inversa ajunge in constelatia Cassiopeia (intre Cassiopeia si Perseu) este o „perseida”.

Din fericire, anul acesta Luna va fi in a doua zi dupa faza de Luna Noua. Asta inseamna ca in seara de 12 august, Luna se va afla aproape de Soare si va apune la scurt timp dupa acesta. Lumina Lunii nu ne va deranja pe parcusul noptii si vom putea observa mai multi meteori. Cer curat Fenomenele astronomice se urmaresc cel mai bine din locurile cu cer curat, lipsit de lumini parazite. Asa ca din orasele mari nu se pot observa multi meteori. Cel mai bun este un loc la tara sau la munte. Este bun si un loc de observatii aflat la marginea oraselor mari. Cei ce vor observa din zonele cu cer curat, pot vedea maxim 100 de meteori pe ora. Cei ce observa din orase vor vedea 10-20 de meteori pe ora. Cum se observa? Pentru vedea meteori nu aveti nevoie de un instrument astronomic.

Va trebuie ceva pe care sa stati intins, un sac de dormit sau un sezlong. Va mai trebuie imbracaminte groasa pentru ca noptile de august sunt destul de racoroase. Pentru a vedea cat mai multi meteori, este nevoie sa priviti cerul macar o ora. Cu cat observati mai mult cu atat vedeti mai multi meteori. Desigur, uneori este binevenita o pauza scurta pentru dezmortire. Daca doriti ca observatiile voastre sa fie utile oamenilor de stiinta este nevoie ca la fiecare meteor observat sa notati: ora, minutul secunda cand a aparut; locul de unde a venit (constelatia); stralucirea (magnitudinea) prin compararea lui cu stelele vecine. in acest caz va invitam sa luati legatura cu Societatea Astronomica Romana de Meteori (SARM).

Ce se va vedea?

Urmarind bolta cereasca veti vedea stelele si Calea Lactee. Uneori o dara luminoasa, ce va dura mai putin de o secunda, se va vedea printre stele. in vechime parea ca una din stelele de pe cer a cazut, de aici venind numele de „stea cazatoare". Desigur ca stelele nu au cum sa cada, de fapt ati observat o particula foarte mica, sub 1 mm diametru, care a intrat in atmosfera Pamantului si la frecarea cu aerul a facut ca acesta sa emita lumina (ionizare). Predictiile spun ca se vor vedea maxim 100 de meteori pe ora, in conditii ideale. in timpul maximului perseidelor se poate vedea cam un meteor pe minut.

Ce inseamna cand visezi bani. E de bine sau de rau? Ce inseamna cand visezi bani. E de bine sau de rau?
Ce inseamna cand visezi bani. Semnificatia viselor i-a fascinat pe oameni din cele mai indepartate timpuri. Iata mai jos ce inseamna cand visezi bani. Ce inseamna cand visezi bani. Banii ca simbol Cand visezi bani inseamna putere, bunastare, prosperitate, valoare de sine, succes, incredere de sine.
Studiu: Barbatii cu chelie sunt mai inteligenti si au mai mult succes Studiu: Barbatii cu chelie sunt mai inteligenti si au mai mult succes
Barbatii cu chelie sunt mai destepti si au succes mai mare in cariera, arata un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din Pennsylvania, citat de  The Independent . Lectorul universitar Albert Mannes, cel care a coordonat studiul, a intrebat 59 de participanti poze cu acelasi
In luna decembrie, paseste intr-o lume de poveste la ParkLake Shopping Center In luna decembrie, paseste intr-o lume de poveste la ParkLake Shopping Center
: În luna sărbătorilor de iarnă, ParkLake Shopping Center îi invită pe bucureșteni să pătrundă pe tărâmul poveștilor alături de personaje faimoase care, de-a lungul timpului, au adus un plus de culoare iernii. Astfel, în
5 lucruri pe care sa le faci pana la varsta de 18 ani 5 lucruri pe care sa le faci pana la varsta de 18 ani
Implinirea acestei varste te face sa privesti in trecut, la copilaria ta, si sa devii nostalgic dupa lucruri pe care nu ai reusit sa le faci, dar care ti-ar fi placut sa fie bifate pe lista ta de activitati. Se pare ca unele le simti cu adevarat doar in aceasta perioada si nu ar trebui sub nicio
Cadouri de Craciun pentru barbati. 10 idei cu care nu vei da gres Cadouri de Craciun pentru barbati. 10 idei cu care nu vei da gres
Se apropie Crăciunul și te întrebi ce cadouri să iei și în acest an bărbaților din viata ta? În fiecare an te confrunți cu această provocare și ai ales să faci alegeri comune, pentru a fi sigură că nu greșești.
Ele.ro iti recomanda