Statisticile spun insa ca zborul cu avionul ramane unul dintre cele mai sigure mijloace de transport, iar sistemul de siguranta se imbunatateste pe zi ce trece.
De exemplu, din 1 milion de zboruri in 2008 (Sua), accidentele fatale au fost in procentaj de 0,2% comparativ cu anul 1989 cand dintr-un milion de zboruri, accidentele aviatice fatale au fost de 1,4%.
In anii 2007 si 2008, 753 milioane de pasageri au calatorit in mai mult de 10,8 milioane de zboruri fara ca vreunul din zboruri sa fie afectat, sau vreun accident sa se intample. (Vorbim de liniile aeriene americane.)
Fulgerul care a lovit avionul care apartinea companiei Air France este considerat de specialisti un fenomen unic, inevitabil, care se intampla extrem de rar si depinde de zona de provenienta a aparatelor de zbor.
Spre exemplu rata accidentelor in Africa este de 4 la un milion de zboruri, in Asia-Pacific de 2,76 si de 1,61 in America Latina. In contrast, in America de Nord rata accidentelor la un milion de zboruri este de 0.09.

Daca zborul cu avionul este considerat un pericol, ce spuneti de statistica din 2007 in care 44 de oameni au murit in accidente aviatice si 44 000 in accidente rutiere?
Totusi ca si clasament, locul 1 la mortalitate este din cauza bolilor de inima, iar pe locul 2 este cancerul.
Formand un top al motivelor de mortalitate, riscul de a muri de un atac de cord este 1 din 5, riscul de a muri intr-un accident auto este 1 din 100, iar riscul de a muri intr-un accident aviatic este 1 la 20 000.
Bill Voss, de la Fundatia Flight Safety, a declarat ca in ciuda accidentelor recente, compania nu inceteaza de la a gandi strategii pentru calatorii cat mai sigure in spatiul aerian.
In urma celor intamplate, mai aveti incredere in calatoriile cu avionul?