Cinci abilitati de care toti avem nevoie la munca
history_edu ele.ro calendar_month 24 Sep 2010, 10:19
Intr-un studiu realizat in 2008, pe mai mult de 2000 de companii din Washington, angajatorii spuneau ca angajatii entry-level, din diferite domenii, duc lipsa de foarte multe abilitati, printre care rezolvarea conflictelor, observatii critice sau rezolvarea problemelor.
Cele mai importante abilitati la care noii angajati ar trebui mai lucreze sunt urmatoarele:
1. Abilitatea de comunicare
Asta nu inseamna ca trebuie sa fii un orator sau un scriitor brilian. Inseamna ca trebuie sa stii cum sa te exprimi corect si sa te faci inteles, fie ca este vorba de un e-mail, o prezentare sau pur si simplu de o discutie banala.
2. Teamwork si colaborare
Angajatorii vor de la angajatii lor sa poate lucra bine unii cu altii, pentru a fi eficienti in echipa. "Asta inseamna cateodata sa poti prelua un rol de lider, de urmaritor, sa poti monitoriza, sa indeplinesti deadline-uri si sa lucrezi cu restul colegilor pentru a obtine acelasi lucru", spune Lynne Sarikas, directorul MBA Career Center din California.
3. Adaptabilitate
Aceasta abilitate este importanta pentru cei mai in varsta dintre angajati, in primul rand pentru a contra opinia ca angajatii mai in varsta nu sunt flexibili. "Pentru a reusi in majoritatea locurilor de munca, trebuie sa ai o pasiune de a invata lucruri noi si abilitatea de a continua sa cresti si sa-ti imbunatatesti skill-urile pentru a te adapta schimbarii. La interviu este bine sa explici felul in care ai continuat sa te maturizezi profesional".
4. Rezolvarea problemelor
Fii pregatit pentru intrebarea "Cum ai rezolvat problema?" cu mai multe exemple. "Gandeste-te la exemple specifice in care ai rezolvat o problema de afaceri sau ai participipat in gasirea solutiei ", sfatuieste Ann Spoor, directorul Cave Creek Partners.
5. Rezolvarea conflictelor
Abilitatea de a negocia si de a rezolva conflictele este cruciala daca ai de gand sa reusesti in job-ul tau. "Trebuie sa ai abilitatea de a dezvolta relatii cu cat mai multe persoane din organizatie pentru a influenta anumite conflicte si solutii in folosul companiei", spunea Sarikas.
Alte articole despre