Cum sa muncesti cand ai dizabilitati psihice

Cum sa muncesti cand ai dizabilitati psihice
  calendar_month        
Daca suferi de o dizabilitate psihica si lucrezi intr-un mediu unde angajatii nu impartasesc aceasta dizabilitate, ai cu siguranta situatii stresante pe care nu le poti evita cu usurinta. Din pricina etichetei atasate de boala mentala, este greu sa te decizi daca ar trebui sa impartasesti aceasta informatie personala cu sefii si colegii.

Orice cale ai alege, exista sansa sa te temi de felul in care actionezi sau in care esti privit la munca. Consulta urmatoarele cinci sugestii pentru a scapa de acest stres.

1.Asigura-te ca jobul se potriveste cu nevoile tale

Daca auzi voci des, in ciuda tratamentului medicamentos, ascultatul muzicii la casti este o cale excelenta de indepartare a vocilor. Daca presiunea este mare si asta te calca pe nervi, fereste-te de industria restaurantelor, de cea de asamblare sau publicare. Cauta job-uri mai calme.

2. Schimba sarcinile frecvent sau ia pauze in cazul in care concentrarea este o problema

Oamenilor le place varietatea la munca, asa ca nu esti singurul care are nevoie de schimbarea sacinii. Pauzele frecvente sau lungi ar putea avea nevoie de consimtamantul angajatorului. Daca rezolvi acest acord, ai grija ca pauzele sa nu atraga atentia colegilor, care nu au permise astfel de privilegii. Pauzele de fumat in fiecare ora vor atrage atentia asupra ta. Discuta cu superiorii si vezi ce se poate face legitim in aceasta situatie.

3. Incerca sa iti faci cativa prieteni la munca

Persoanele care au fost inactive profesional din pricina spitalizarii psihiatrice sau al unui sistem de ingrijirea bolilor mentale, se simt diferiti si tematori cand vine vorba de socializarea cu persoane care nu au impartasit aceeasi experienta si care s-ar putea sa nu inteleaga. Dar sa stai separat de restul confirma faptul ca esti diferit fata de ei. Imprietenirea cu unii dintre colegi nu inseamna ca le vei povestesti viata, insa te poate face sa te simti langa aliati, un motiv bun sa mergi la munca in fiecare zi relaxat.

4. Ai nevoie de un suport moral stabil in afara muncii

Acest suport trebuie sa fie doctorul si terapistul (daca ai unul) si in primul rand familia. Dar poate cel mai de ajutor ar fi cautarea unui grup format din alti oameni cu dizabilitati, care au slujbe stabile. Multi, daca nu chiar toti dintre ei, vor avea situatii si sentimente asemanatoare cu ale tale. In acest grup iti poti discuta temerile, incercarea de a face fata situatiilor stresante si succesele. De aici vei primi feedback si sfaturi de abordare a diferitelor situatii.

5. Stai pe regimul de care stii ca te mentine intr-o stare buna

Daca medicamentatia functioneaza, nu o stopa fara sfatul medicului si pana nu esti intr-o situatie foarte buna la munca. Noptile nedormite sunt deseori parte a bolii, dar cere ajutor daca devine o problema prea greu de rezolvat. Mananca sanatos tot timpul. Stai departe de substantele care iti vor afecta buna functionare a organismului si fa exercitii regulate - de altfel, una dintre cele mai eficiente metode de relaxare.

Vor exista zile cand te vei descurca excelent, insa si perioade cand nu stii daca te poti trezi dimineata din pat. In acele momente vei avea nevoie de sistemul de suport.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Ce este perusul?
  • person

    "perusul este, fara indoliala, cel mai comun papagal de companie originar din australia."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right