Departament: vanzari. Te descurci?
history_edu ele.ro calendar_month 16 Iun 2010, 08:48
Cat de important este modul in care suntem tratati atunci cand intram in contact cu un functionar public, sau atunci cand intram intr-un magazin sa ne cumparam ceva?
Iti place sa fii tratata cu respect si sa fi servita pe masura asteptarilor sau iti este indiferent? Dar daca persoana respectiva se comporta neadecvat? Vorbeste la telefon sau nici nu o intereseaza de nevoile tale si nici nu se arata dispusa sa te ajute?
Crezi ca modul in care ne comportam cu clientii este important? Bineinteles. Este la fel de important si privit din cealalta parte a oglinzii, din perspectiva "vanzatorului".
Iata zece sfaturi care te vor ajuta sa devii de nepretuit in departamentul Vanzari:
1. Munceste serios si bine. Numai asa vei fi cu adevarat apreciat, cautat si recomandat. Fara munca celelalte aspecte nu sunt atat de importante.
2. Optimism. Invata sa ai o atitudine pozitiva indiferent de ce problema se iveste. Te va ajuta foarte mult sa nu iti pierzi cumpatul si sa nu devii o victima a stresului.
3. Entuziasm. Entuziasmul este combustibilul creativitatii si a actiunilor inovatoare. Sa nu mai spunem ca este si contagios, astfel ca si clientii tai se vor simti bine in preajma ta si vor fi la fel de entuziasti ca si tine.
4. Individualism. Nu te teme de posibilitatea de a iesi din turma, de a avea propriul stil de munca sau de a rezolva problemele. Niciodata nu se stie cum aceste cai noi inoveaza si deschid cai catre viitor. Atata timp cat unicitatea ta are rezultate pozitive si nu afecteaza cu nimic compania, simte-te liber sa actionezi dupa propriul plac.
5. Imaginatie. Ai putea sa depasesti cu brio toate etapele sau procedurile deja cunoscute si sa incerci ceva nou. Tine minte ca majoritatea clientilor vor stii cu siguranta sa aprecieze un spirit liber si creativ.
6. Agreabilitate. Este foarte important sa ai o imagine curata, impecabila dar si sa te porti impecabil cu clientii. Fii prietenos cu toata lumea chiar daca vei cunoaste oameni din toate categoriile sociale, mai putin sau mai mult instruiti, sau chiar daca ai avut o zi lunga de munca si esti obosit. Poate si eu sunt in aceeasi situatie ca si tine.
7. Abilitate de a asculta. A fi capabil sa pui o suita de intrebari importante si sa asculti ceea ce omul de langa tine are nevoie sunt calitati pe care cei care lucreaza cu clientii ar trebui sa le aiba.
8. Incredere. Cultiva-ti atitudinea potrivita. Fa-i pe ceilalti oameni sa simta ca sunt demni de incredere si ei vor avea exact aceeasi atitudine.
9. Flexibilitate. Este foarte important sa stii ceea ce vrei si sa fii consecvent in ceea ce faci, insa atunci cand vine vorba despre nevoile clientului trebuie sa inveti sa te adaptezi. Muleaza-te pe nevoile si cererile clientului, pentru ca el este cel care trebuie sa fie multumit la sfarsitul afacerii.
10. Puterea de judecata. Este important sa ai abilitatea de a pune in balanta faptele si de a lua decizii rationale. Nu te lasa condus de sentimente si actioneaza in interesul muncii tale.
Alte articole despre
Recomandari
Newsletter Ele.ro
Verde si frumusete - ceaiul
- person
"http://luiza.zboara.eu - sau - fericirea daruita de copii"