Dezvolta-ti abilitatile de conducere

Dezvolta-ti abilitatile de conducere
  calendar_month        
Liderii sunt, ca si tine, oameni obisnuiti. Singura deosebire este ca ei au invatat sa isi dezvolte abilitatile de conducere, pana cand a deprins trasaturile unui lider. Asadar, nu te nasti lider si nici nu mostenesti calitatile manageriale, ci le dezvolti in timp, cu vointa, rabdare si putere de invatatare.

Pentru ca nu este niciodata prea tarziu sa devii lider, iata care sunt abilitatile pe care trebuie sa le cultivi si sa le dezvolti.

Gandeste in perspectiva

Angajatii si oamenii de rand nu fac decat sa isi indeplineasca taskurile oferite de manageri . Daca tu esti angajata si lucrezi pentru o firma la care vrei sa devii manager, trebuie sa te evidentiezi cumva. Gandirea in perspectiva, per ansamblu este o calitate pe care orice lider trebuie sa o aiba.

Atunci cand iti indeplinesti taskurile, asigura-te ca vii intotdeauna cu o idee care sa te evidentieze si care poate contribui cu o anumita valoare la activitatea desfasurata.

Pentru a fi un lider eficient si de succes, este important sa gandesti mult si nu neaparat sa fii persoana care se ocupa de munca practica. Asadar, de fiecare data cand faci un lucru, incearca sa te gandesti la implicatii, la rezultate, la modul in care poate sau nu afecta bugetul/activitatea/rezultatul final etc.

Fii o persoana proactiva

Incearca sa te implici tot mai mult in dezvoltarea companiei pentru care lucrezi si asigura-te ca managerii sunt constienti de acest lucru. Nu astepta sa primesti taskuri de la sefi, ci spune-i ca timpul iti permite sa mai faci si alte lucruri si ca ai fi bucuroasa sa iti aduci constributia. De asemenea, demareaza o serie de proiecte si implica-te cat mai mult acolo unde este necesar.

In acelasi timp, pentru ca vrei sa te dezvolti, nu astepta ca seful tau sa iti ofere feedback, ci roaga-l periodic sa iti spuna ce ar trebui sa mai imbunatatesti, la ce ar trebui sa mai lucrezi etc.

Munceste mai mult

Probabil ai obsevat ca, de obicei, sefii sunt cei care petrec cel mai mult timp la birou. De obicei, angajatii au impresia ca singura responsabilitate a managerilor este sa ii supravegheze pe subalterni, insa in realitate au si ei indatoririle lor care, de obicei, implica mai multa responsabilitate decat cele ale angajatilor.

Atunci cand iti iei sarcini in plus si stai peste program, cu cel putin jumatate de ora, sefii vor observa ca iti doresti sa inveti mai multe, sa iti aduci contributia, sa te dezvolti si sa avansezi. Daca te apreciaza si considera ca munca ta este calitativa, rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Dezvolta-ti abilitatile de comunicare

Un lider bun, comunica intr-un mod absolut perfect, fara cusur, din toate punctele de vedere. Invata asculti oamenii din jurul tau, sa stii sa vorbesti cu ei si sa ii indrumi, astfel incat ei sa obtina rezultatele dorite. Este esential pentru un manager sa stie cum sa vorbeasca cu oamenii (atat cu angajatii cat si cu clienti) si trebuie sa stii ca nu conteaza doar comunicare verbala, ci si limbajul corpului.

Incearca sa studiezi cat mai mult aceste doua tipuri de comunicare si pune-le in practica intotdeauna.

Autor: Ana-Maria Dragota

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Exercitii la tine acasa
  • person

    "insemnari personale privind cele mai bune exercitii fitness."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right
Bucuria povestilor
Shop Ele.rochevron_right