Top 5 maniere business care conteaza!

Top 5 maniere business care conteaza!
  calendar_month        
Eticheta in afaceri se aplica pentru toata lumea, indiferent ca esti un director de succes sau un absolvent de facultate care de-abia intra in mediul business.

Secolul 21 nu este mai usor pentru femeile care doresc sa-si faca un nume in lumea afacerilor decat in trecut! De aceea, pe langa munca si programul prelungit, o femeie trebuie sa stie sa impuna respect atunci cand calca intr-un birou, pentru a fi luata in considerare de colegii ei barbati. Iata ce reguli ar trebui sa aplici!

1. Fii pregatita

Cand te intalnesti cu colegii, superiorii sau clientii, cea mai buna strategie este sa fii pregatita: sa stii toate detaliile subiectului si sa ai toate materialele scrise impecabil. Nu mai ai niciodata o a doua sansa pentru a face o prima impresie buna, iar in afaceri, ca si in viata, impresia inseamna totul!

2. Vino la timp

Daca stii ca trebuie sa ajungi intr-un loc nou, ai grija sa pleci din timp de acasa pentru a preintampina accidentele din trafic, si pentru a gasi adresa corecta si un loc de parcare. Daca ajungi cu cateva minute inainte, vei avea timp sa-ti aduni un pic gandurile, sa-ti iei o cafea sau o apa, sa te mai uiti o data pe notite si sa poti respira. Astfel, vei intra la intalnire mai increzatoare si mai pregatita.

3. Imbraca-te potrivit

Atunci cand barbatii se imbraca pentru afaceri , e si greu sa greseasca: un costum si gata! Femeile, in schimb sunt supuse mai multor greseli. Femeia de afaceri nu trebuie neaparat sa se imbrace ca un barbat (costum negru, camasa alba, tocuri mici), ci sa respecte cateva reguli si sa fie cat mai conservatoare.

Ai grija ca fusta sa nu fie nici prea scurta, nici prea lunga (deasupra genunchiului e perfect), niciodata ciorapi cu sandale sau cu pantofi decupati, tocuri destul de inalte cat sa poti merge confortabil pe ele, bluze nu foarte stramte si nu foarte decupate, pantaloni care sa nu atarne pe pamant, bijuterii discrete, tatuaje acoperite, machiaj si parfum subtil.

4. Fii gratioasa

Spune "va rog" si "multumesc" oriunde mergi si fii cat mai sincera. Nu vei gresi niciodata daca vei fi politicoasa si respectuoasa. Un zambet, un contact vizual si o strangere de mana ferma completeaza pachetul!

5. Mergi pana la capat

I-ai spus vreodata cuiva ca vei suna tu inapoi cu un raspuns? Atunci asa sa faci! Raspunde-le intotdeauna oamenilor care asteapta ceva de la tine. Daca uiti, cere-ti scuze, dar ai grija ca n-o sa se mai intample niciodata. Reputatia ta e in joc, si nu e de glumit cu asta!

Si aminteste-ti intotdeauna: bunatatea e contagioasa!

Recomandari