Brandul angajator
history_edu ele.ro calendar_month 22 Nov 2006, 09:47
O constatare pertinenta si deloc surprinzatoare este aceea ca foarte multi dintre noi, in dorinta de a gasi un loc de munca, idealizat de cele mai multe ori in perceptiile noastre, urmarim incontestabil firme cu branduri cunoscute si mediatizate.
Este o judecata buna, avand in vedere ca in general angajatorii de un anumit nivel iti confera in primul rand stabilitate, au pachete salariale peste piata.
Si cel mai important, munca intr-o companie de prestigiu iti imprima cultura organizationala, te ajuta sa schimbi nivelul de perceptie, sa te autoperfectionezi, fiind o rampa de lansare potrivita pentru viitorul tau profesional.
Dar ce se intampla daca din diverse motive nu reusesti sa te angajezi intr-o astfel de companie ?
Pur si simplu nu trebuie sa uitam ca sunt alte zeci si sute de firme, care cu toate ca nu sunt excesiv mediatizate, pot reprezenta oricand un challenge pentru tine ca viitor angajat.
Uneori consider ca este o provocare mult mai mare, rezultatele (succesele, insuccesele) se observa mult mai usor, capacitatea de gestionare a responsabilitatilor fiind mult mai evidenta.
Ca in oricare alta parte prin munca poti sa-ti construiesti un nume definit printr-o cariera de succes. De multe ori, neasteptat pot spune, beneficiile salariale concorda sau chiar depasesc veniturile pe care le poti obtine intr-o "companie-brand".
Interesul angajatorului in acest caz, este de a avea un om capabil pe care sa conteze in timp si care sa nu doreasca sa prinda urmatorul tren profesional.
Aici ar fi diferenta marcanta: unele companii au siguranta ca in orice moment pot face angajari la orice nivel, fara prea mare efort, brandul atragand foarte multi candidati, fiind o forta puternica, aducand ce-i drept valoare, promisiuni si certitudini.
De altfel si reciproca este reala: de ambele parti ale baricadei candidat-angajator un plus de valoare il da brandul: compania atrage printr-un nume sonor, candidatul poate avea un plus daca a lucrat pentru un nume sonor.
Dar, oricum ar fi si oriunde ai lucra, importante sunt rezultatele, capacitatea TA de adaptare si evolutie.
Alte articole despre
Recomandari
Newsletter Ele.ro
poza mea
- person
"cand ai 10 pasi de facut, 9 pasi sunt jumatatea drumului.(proverb chinez)"