Cum sa raspunzi la 'spune-mi cateva lucruri despre tine'

Cum sa raspunzi la 'spune-mi cateva lucruri despre tine'
  calendar_month        
In timpul unui interviu , angajatorul va pune o serie de intrebari, dar din pacate foarte multe persoane se blocheaza adesea la "spune-mi mai multe despre tine". Ce ar trebui sa spui? De unde sa incepi? Ce anume vrea angajatorul sa auda?

Iata ce puncte ar trebui sa atingi si care sunt cele mai bune variante de raspuns.

1. Incepe cu un scurt rezumat

Avand in vedere ca este foarte posibil ca aceasta sa fie prima intrebare din timpul interviului, ar trebui sa incepi cu o prezentare concisa. Spune-ti numele, varsta si de ce anume vrei sa te angajezi in compania respectiva.

2. Vorbeste despre educatie

Vorbeste-i angajatorului despre studiile si cursurile urmate, dar numai daca acestea se potrivesc, cel putin intr-o anumita masura cu jobul pentru care ai aplicat. De exemplu, daca vrei sa te angajezi intr-o companie de publicitate, nu ii spune angajatorului ca ai facut cursuri de cosmetica sau manichiura pentru ca nu au nicio relevanta.

3. Experienta profesionala

Cea mai buna varianta este sa vorbesti despre ultimul loc de munca si despre toata experienta acumulata acolo. Puncteaza in special lucrurile care reprezinta un avantaj in jobul pentru care ai aplicat. Daca angajatorul pare interesat de experienta ta, poti continua si cu alte joburi pe care le-ai mai avut.

4. Punctele forte

Este foarte posibil ca angajatorul sa fie interesat si de expunerea punctelor tale forte. Chiar daca acestea sunt trecute in CV, dezvolta ideile si vorbeste-i mai mult despre abilitatile si capacitatile tale. Nu uita insa sa ii prezinti si partile mai putin placute (daca ele exista), dar sa nu insisti prea mult pe ultima parte pentru ca nu te avantajeaza.

4 sfaturi pentru un raspuns excelent

1. Pastreaza informatiile clare si relevante

Incearca sa vorbesti in fraze clare si scurte si sa nu amesteci informatiile. Mai exact, evita sa expui povesti in care pleci de la un subiect si ajungi la un altul. Cel mai bine este sa oferi informatii cat mai simple si concise.

2. Evita informatiile din CV

Este destul de dificil sa oferi informatii noi, care nu se gasesc in CV, dar cea mai buna varianta ar fi sa nu folosesti aceleasi cuvinte si expresii. Vino cu lucrui noi si incitante care sa iti evidentieze calitatile de vorbire si comunicare.

3. Evita informatiile false

Un lucru extrem de important, de care trebuie sa tii cont este faptul ca orice minciuna pe care o spui la interviu va fi descoperita mai tarziu. Evita sa minti sau sa inventezi lucruri care nu exista si nu s-au intamplat. Angajatorii au la indemana o serie de unelte prin intermediul carora pot verifica daca informatiile furnizate de tine sunt reale sau pure inventii, asa ca cel mai bine este sa spui adevarul.

4. Evita sa dai informatii inutile

Incearca sa filtrezi cu mare atentie toate informatiile pe care vrei sa le oferi angajatorului. Evita sa discuti despre subiecte irelevante si sa ii spui lucruri care nu au nici cea mai mica importanta. De exemplu, in situatia in care jobul pe care il urmaresti este de manager de marketing, nu are nici cea mai mica importanta faptul ca in trecut ai lucrat pe un post de contabila.

Autor: Ana-Maria Dragota

Recomandari