Interviul prin telefon: te descurci?

Interviul prin telefon: te descurci?
  calendar_month        
Interviurile pentru angajare prin telefon sunt din ce in ce mai apreciate de firmele care au gasit in acestea un mijloc pretios pentru a castiga timp.

Iata cum trebuie sa te comporti!

1. Evita efectul de surpriza

Nu tu esti cea care decide momentul in care te va suna angajatorul. De aceea, e bine sa pastrezi CV-ul si scrisoarea de intentie aproape de telefon, si sa nu-i spui ca esti ocupata acum, sa te sune alta data. Conversatia nu ar trebui sa dureze mai mult de 15 minute.

2. Foloseste avantajele telefonului

Fa-ti notite pentru a raspunde repede la intrebarile ce-ti vor fi puse. Gandeste-te ce intrebari ar putea sa-ti puna si scrie cateva cuvinte cheie pe o hartie. Intrebari posibile: de ce doresti sa lucrezi aici?; care sunt realizarile tale pana acum?. Atentie: nu scrie chiar toata fraza, interlocutorul tau nu trebuie sa-si dea seama ca citesti.



3. Vinde-te, dar nu exagera

CV-ul si scrisoarea de intentie sunt singurele modalitati prin care angajatorul te cunoaste. De aceea, e bine sa-i oferi destule informatii, dar nu exagerat de multe. Nu trebuie sa lasi impresia ca te fascineaza persoana ta. Pentru a dovedi interesul tau pentru companie, scrie-ti cateva intrebari si pune-le la telefon.

4. Cum poti sa fii un interlocutor de calitate?

Nu manca, nu bea, zambeste in timp ce vorbesti: acestea se simt la celalalt capat al firului. Stai in picioare pentru a-i oferi amplitudine vocii. Evita onomatopeele de genul "mmm", "aaa". Nu raspunde doar prin Da sau Nu, reformuleaza intrebarea pentru a arata ca asculti atent (dar si pentru a castiga timp in care sa te gandesti ce vei raspunde). Nu lasa tacerea sa se instaleze, spune Atunci sau Deci pentru a umple spatiul, daca e necesar.

5. Cum concluzionezi convorbirea?

De obicei, cel care suna stabileste si momentul incheierii conversatiei, dar exista sanse mari sa te lase sa spui si tu un cuvant de incheiere. Foloseste-te de experientele la interviuri si pregateste-ti o mini-concluzie, reluand mesajul pe care doresti neaparat sa-l transmiti. In ochii angajatorului, acesta va fi o dovada suplimentara a determinarii tale.

Recomandari