Sanatatea la locul de munca

Sanatatea la locul de munca
  calendar_month        
Daca unul dintre angajati se imbolnaveste, intreaga echipa are de suferit. In afara, acest lucru este stiut de catre fiecare angajator. Sanatatea angajatilor este esentiala pentru bunul mers al oricarei organizatii, asa incat pachetele motivationale oferite angajatilor includ, fara exceptie, cel putin asigurari mediacale, daca nu si abonamente gratuite la sali de sport.

La noi, insa, de sanatatea angajatilor se ocupa, de cele mai multe ori, doar legiuitorul. Angajatorul are obligatia sa ia toate masurile necesare pentru protejarea vietii si sanatatii salariatilor, in toate aspectele ce privesc munca efectuata de angajator.

In cadrul propriilor responsabilitati, angajatorul va lua masurile necesare pentru protejarea securitatii si sanatatii salariatilor, pentru a preveni a riscurile profesionale, de informare si pregatire si de aplicare a organizarii protectiei muncii.

Totdodata, angajatorul are obligatia sa asigure toti salariatii pentru risc de accidente de munca si boli profesionale. Periodic, se va realiza o instruire a salariatilor cu privire la evitarea accidentelor la locul de munca si protejarea sanatatii lor.

Instruirea se realizeaza obligatoriu in cazul noilor angajati care isi schimba locul de munca sau felul muncii si al celor care isi reiau activitatea dupa o intrerupere mai mare de 6 luni, inainte de inceperea efectiva a activitatii.

In toate aceste cazuri instruirea se efectueaza inainte de inceperea efectiva a activitatii. In cazul in care intervin modificari ale legislatiei in domeniu, angajatorul va organiza o astfel de instruire a angajatilor sai.



De asemenea, locurile de munca trebuie sa fie organizate astfel incat sa garanteze securitatea si sanatatea salariatilor. Va fi asigurat un control permanent asupra starii materialelor, utilajelor si substantelor folosite in procesul muncii.

Tot angajatorul raspunde pentru asigurarea conditiilor de acordare a primului ajutor in caz de accidente de munca, pentru crearea conditiilor de preintampinare a incendiilor, precum si pentru evacuarea salariatilor in situatii speciale si in caz de pericol iminent.


Angajatorul va tine seama de urmatoarele principii generale de prevenire a accidentelor, incluse in prevederile Codului Muncii:
a) evitarea riscurilor;
b) evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate;
c) combaterea riscurilor la sursa;
d) adaptarea muncii la om, in special in ceea ce priveste proiectarea locurilor de munca si alegerea echipamentelor si metodelor de munca si de productie, in vederea atenuarii, cu precadere, a muncii monotone si a muncii repetitive, precum si a reducerii efectelor acestora asupra sanatatii;
e) luarea in considerare a evolutiei tehnicii;
f) inlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau cu ceea ce este mai putin periculos;
g) planificarea prevenirii;
h) adoptarea masurilor de protectie colectiva cu prioritate fata de masurile de protectie individuala;
i) aducerea la cunostinta salariatilor a instructiunilor corespunzatoare.



Sursa: www.contractdemunca.ro

Recomandari