7 pasi: obtine maximum de la echipa ta!
O echipa adevarata este aceea in care toti membrii muncesc impreuna pentru un scop comun.
Exista cateva elemente care dau coeziune grupului si care pot face o echipa sa actioneze unitar, in beneficiul tuturor membrilor.
1. Comunicare eficienta
Comunicarea intre membrii echipei trebuie sa curga liber si sa fie canalizata catre obtinerea obiectivelor propuse per proiect. De asemenea, comunicarea dintre membrii si lideri trebuia sa fie un proces in ambele sensuri.
2. Leadership puternic
Viteza liderului este viteza echipei. Este vital sa existe un lider eficient care sa aiba un comportament exemplar pentru scopul echipei. Un conducator bun de echipa este acela care da importanta scopurilor echipei asupra acelora individuale si este capabil sa arate directia si sa se asigure ca membrii echipei raman concentrati.
3. Delegare optima
Impartirea responsabilitatilor este importanta pentru ca asigura asumarea lor si rezolvarea sarcinilor. Totodata, este esential sa stii ce poate face, pentru indeplinirea proiectului, fiecare membru al echipei.
4. Managementul conflictelor
Este imperativ sa rezolvi conflictele care apar in interiorul echipei. Chiar si aspectele critice, atunci cand sunt privite cu maturitate, pot fi rezolvate usor fara a genera conflicte mai mari. Diferentele de opinie nu trebuie sa influenteze negative performanta echipei.
5. Incredere
Increderea este vitala pentru orice relatie, cu atat mai mult in cazul unui mediu in care predomina munca in echipa. Este important sa dai sentimentul ca membrii echipei pot avea incredere in tine ca lider, dar si unul in altul. Secretele echipei, detaliile noilor proiecte sau orice noua dezvoltare legata de grup nu ar trebui dezvaluite decat daca sunt in interesul organizatiei.
6. Obiective comune
O echipa este formata, evident, din indivizi cu opinii diverse, adesea in conflict. Totusi, concentrarea trebuie sa se realizeze pe obiective comune, altfel rolul echipei nu mai este indeplinit. In acelasi timp, este vital sa existe multiple puncte de vedere, pentru mentinerea unui randament optim in cadrul grupului.
7. Respect
In coordonarea unei echipe si in munca alaturi de ceilalti este esentiala intelegerea si respectful reciproc. Recunoasterea si respectarea competentelor fiecaruia, incercarea de a minimaliza orice conflict si asigurarea unei bune functionari a echipei conduc la cresterea productivitatii spre beneficiul tuturor.
Autor: Oana Voinea, Redactor Specialist Resurse Umane
Alte articole despre