Ce inseamna sa lucrezi in PR?

Ce inseamna sa lucrezi in PR?
  calendar_month        
PR inseamna Public Relations. Acest domeniu, foarte inrudit cu tot ceea ce inseamna comunicare si marketing, se ocupa cu promovarea si vanzarea unor produse si servicii.

In ziua de azi imaginea PR-ului romanesc este o tipa foarte aranjata, cu o masina trasnet si cu multi bani dar care nu stie sa vorbeasca. Gresit! Un specialist in PR este un specialist in COMUNICARE!

Vrei sa afli ce se ascunde de fapt in spatele unui PR? Vrei sa stii cum poti sa devii si tu un specialist in PR?
Usor sau greu, interesant sau nu, provocator sau mai putin, noi iti dam detaliile, tu vei stii daca te potrivesti sau nu acestei specializari.

Calea spre un job in PR

Drumul spre PR ne-a fost netezit de cativa ani incoace pentru ca au fost infiintate departamente de PR si Comunicare in cadrul universitatilor romanesti. Desi este un domeniu nou, specialistii si-au facut auzita si cunoscuta vocea in randul studentilor si au oferit pietii de munca un numar frumos de entuziasti ambitiosi.
Apoi, chiar daca nu ai terminat o facultate pe a carei diploma sa scrie "Specialist in PR si Comunicare" exista master-uri in domeniu, la fel si cursuri cu diploma de recunoastere organizate de traineri specialisti.





Primul pas poate fi un internship. Un alt pas ar fi un job intr-o companie care are departament de PR si in care usor, usor vei reusi sa te strecori dupa ce sefii tai vor incepe sa iti recunoasca abilitatile tale in comunicare si spiritul inovator.
Lal fel ca si in cazul in care aplici pentru un job ca si copywriter, portofoliul este necesar. Chiar si in facultate ti se cere un portofoliu de practica, insa notele lor nu vor coincide cu minunata realitate.

Insa studiile nu vor umple niciodata golul experientei.
Sutudii, experienta si pasiunea pentru domeniu sunt cele trei ingrediente care te vor ajuta sa pasesti in domeniul PR ca la tine acasa.

Ce inseamna sa fii un specialist in PR?

Un specialist in PR trebuie sa stapaneasca foarte bine limba romana, adica gramatica. Trebuie sa aiba abilitati de scriitor, de a utiliza o mie si unul stiluri de comunicare pentru a ajunge la client si apoi la public. Comunicarea face parte din calitatile lui extraordinare. Un specialist in PR trebuie sa stie sa vorbeasca si sa fie convingator in acelasi timp, dar fara sa isi piarda obiectivitatea si nici rezistenta in conditii de stres.

Un specialist in PR este cel care, ajutat de colegii lui din media (cu care trebuie sa fie in relatii foarte bune) trebuie sa isi promoveze partenerii, furnizorii., clientii, etc.
El este cel care realizeaza strategia de imagine pentru institutie, care gandeste si coordoneaza campaniile de comunicare, care organizeaza evenimente speiciale si implementeaza strategiile de relatii publice.

Un PR-ist este omul care are cunostinte in diverse domenii, care este mereu diplomat, care da dovada de bun simt si care este mana dreapta a directorului general si are acces la deciziile luate in cadrul companiei.
Un PR-ist nu trebuie sa fie arogant, incapatanat si exclusivist. Un PR-ist trebuie sa dea dovada de toleranta.
PR-istul trebuie sa fie un om creativ, care sa rastoarne tipare, care sa revolutioneze.
Acestea sunt cateva din calitatile omului de PR, insa nu toate. Mai multe veti descoperii voi din experienta personala.

Cu alte cuvinte: pasiune, studii, experienta, abilitati, talent - acestea sunt cele care alcatuiesc cheia succesului in PR, un domeniu pe cat de fascinant pe atat de provocator.



Mult succes!

Daca vrei sa afli mai multe, citeste aici interviul cu Claudia Ion - PR Manager Help Net Farma.

Recomandari