Cum sa iti faci reclama?

Cum sa iti faci reclama?
  calendar_month        
Ce mesaje sunt necesare pentru a atrage clientii? Cum sa iti prezinti produsul astfel incat sa castigi pozitia de lider pe piata? Care este cea mai buna metoda atunci cand ai atatea posibilitati media de a promova imaginea firmei tale?

Orice companie vinde odata cu produsul ei, propria imagine: vinde sperante, idei, sentimente, valoare. Reclama este o activitate (comerciala) prin care se urmareste, pe calea publicitatii (prin tiparituri, radio, televiziune, cinematograf etc.), castigarea interesului public asupra anumitor marfuri sau servicii. In economiile de astazi, economii dezvoltate si caracterizate printr-o competitie acerba, publicitatea a devenit din ce in ce mai agresiva.

Reclama nu este intotdeauna adecvata realitatii. In majoritatea cazurilor, produsul este prezentat exagerand calitatile acestuia: cel mai ieftin, cel mai bun, cel mai usor de utilizat, etc. este o metoda riscanta si deseori aplicate de firmele mici.

Companiile care se respecta ofera o imagine pozitiva dar care se regaseste in produsul sau serviciul oferit. Cele care nu fac asta risca pierderea unei clientele semnificative, mai ales atunci cand promoveaza o marca recunoscuta si apreciata pe piata.

Dar este oare prezentarea intr-o lumina pozitiva o solutie a succesului?
Pe termen scurt poate avea un efect semnificativ asupra cresterii profitului. Insa pe termen lung nu este o decizie inteleapta. Poate ca ai convins clientul sa cumpere o data, dar daca este nemultumit de rezultat cu siguranta isi va indrepta atentia asupra concurentei.

Fiecare tara dispune de legi cu privire la protectia consumatorului. Sunt interzise declaratiile false despre caracteristicile unui produs si sunt pedepsiti aceia care comercializeza fraudulos bunuri ce pot pune in pericol sanatatea sau viata celui ce le utilizeaza. Consumatorii au dreptul de a fi informati complet, corect si precis asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, astfel incat decizia pe care o adopta in legatura cu acestea sa corespunda cat mai bine nevoilor lor, precum si de a fi educati in calitatea lor de consumatori. Orice incalcare a acestui drept este sanctionat de lege.

Asadar, orice reclama falsa pune in pericol succesul unei firme si determina o pierdere a credibilitatii imaginii acesteia greu de recuperat.

Sunt firme care isi subestimeza clientela si cred ca pot vinde aproape orice produs. Ceea ce nu stiu ei este ca, in ultimele decenii, drept consecinta a concurentei, a dinamismului nevoilor si a abundentei de marfuri, consumatorii au devenit pretentiosi, si-au rafinat gusturile si au invatat sa se orienteze pe piata.

Firmele care angajeaza o agentie de publicitate trebuie sa se asigure de buna cunoastere a produsului de catre aceasta si sa verifice modul in care isi desfasoara activitatea. O imagine care exagereaza caracteristicile pozitive asupra produsului poate duce la retragerea de pe piata, prin pierderea increderii consumatorului. In acelasi timp, o reclama lipsita de profesionalism nu atrage atentia consumatorilor asupra produsului.

Competitia intre produse s-a transformat tot mai mult intr-o competitie a reclamelor. Tot mai multe produse se lanseaza pe piata fara sa intampine neaparat nevoile consumatorilor. Cu o publicitate bine pusa la punct pot obtine profituri mai mari decat si-ar fi imaginat.

Canalele media promoveaza, de asemenea, acesta cursa spre ocupare pozitiei de lider. De cate ori nu ati urmarit o reclama in punctul culminant al filmului sau nu ati asteptat minute bune sa se termine "pauza de publicitate"?



Interesant de observat este modul in care companiile cu produse din aceeasi categorie isi construiesc reclama. Acestea evidentiaza ori micile detalii care deosebesc produsele lor de ale firmelor concurente ori promoveaza marca. A doua metoda este mai eficienta.

Notorietatea unei companii este un principiu decisiv in atragerea clientelei. Strategia pe care o aplica in promovarea marcii este esentiala in construirea unei imagini de renume in ochii cumparatorilor. Multi pun accent pe "eticheta" si lumea pare sa se imparta in categorii sociale si in functie de aceasta caracteristica.

Defineste pozitia companiei tale pe piata. Stabileste care este misiunea firmei, ce produse si servicii ofera, care este tinta pe piata, ce competitori principali are, cat de eficienta este activitatea acesteia.

In ziua de azi, consumatorii nu tolereaza comerciantii care promit si nu se tin de cuvant. Pentru a nu te incadra in aceasta categorie, ar trebui sa tii cont de cateva principii:

- Prezinta clientilor avantajele cumpararii unui produs si caracteristicile acestuia, beneficiile utilizarii lui si raportul calitate-pret.
- Asigura o distributie organizata eficient si concentreaza-te asupra punctelor de desfacere care sunt usor accesibile de segmentele de piata vizate.
- Demonstreaza autenticitatea opiniilor clientilor care folosesc deja produsul respectiv sau beneficiaza de serviciile firmei. Parerea fiecarui consumator conteaza pentru ca acesta ar putea influenta alti posibili clienti.
- Acorda garantie produselor sau serviciilor firmei tale. Consumatorii nu vor sa fie inselati; daca produsul respectiv ii nemultumeste, acestia vor sa isi rascumpere intr-un fel increderea acordata anterior. Garantia ca produsul va fi inlocuit daca nu corespunde cerintelor este un avantaj in convingerea clientilor sa achizitioneza produsele disponibile.


Principiul de baza in promovarea imaginii companiei tale este sa fii cat mai sincer in ceea ce priveste caracteristicile produselor oferite si sa adopti strategia care te avantajeaza cel mai bine.
Competitia este acerba in economiile actuale si tu trebuie sa te mentii pe piata intr-o pozitie in care sa iti poti realiza obiectivele. Publicitatea te ajuta sa iti promovezi produsele dar nu le si vinde. Tocmai de aceea este necesara eficienta muncii in cadrul departamentelor firmei tale.
Daca iti urmaresti cu perseverenta scopurile si stii exact metodele de a le atinge atunci esti un castigator!

Recomandari