Cum sa scrii o propunere de afaceri

Cum sa scrii o propunere de afaceri
  calendar_month        
Ai o idee grozava pentru un serviciu sau un nou produs?

Inainte de a te gandi la un imprumut bancar, ia in considerare un investitor sau un partener de afaceri .

In acest fel investitia va fi injumatatita, in timp ce avantajele vor fi nenumarate.


Totusi, pentru acest lucru ai nevoie de o maniera cat mai buna de a face propunerea. Iata cativa pasi care te vor ajuta sa scrii o propunere de afaceri cat mai convingatoare.

1. Cauta un mentor

In situatia in care lucrezi alatui de o persoana care face acest lucru in mod uzual, ai putea sa apelezi la aceasta pentru a-i cere cateva sfaturi despre cum poti redacta o propunere de afaceri cu adevarat profi. Experienta este o arma cu care vei invinge intotdeauna, chiar daca nu este vorba despre experienta ta.

2. Vorbeste despre ideea ta

Dupa partea de introducere a scrisorii este recomandat sa dezvolti ideea afacerii tale, care sunt avantajele, care vor fi incasarile si castigurile de final, dar si alte detalii care vor duce la convingerea eventualului partener de afaceri.

Totusi, nu uita sa ii prezinti si riscurile, astfel incat sa nu para ca incerci sa ii oferi doar partea buna a lucrurilor si sa ii vinzi doar un vis frumos.

Oricum, orice om de afaceri si mai ales orice investitor stie deja ca orice afacere are nenumarate riscuri si probabil va reusi sa le intuiasca si singur. Totusi, daca vei avea singura initiativa de a face acest lucru vei fi privita ca o persoana integra.

3. Citeaza surse

Daca este vorba despre o idee de afacere nou in tara noastra, dar de mare succes in Europa si peste ocean, cu siguranta exista declaratii ale unor oameni de succes in acest sens.

In prezentarea ta ar fi bine sa introduci si cateva pasaje cu declaratii ale acestor oameni care s-au bucurat deja de beneficiile si avantajele unei asemenea idei de afacere.

4. Vorbeste despre compania pe care o reprezinti

Dincolo de informatiile evidente pe care trebuie sa le oferi despre companie (domeniu de activitate, data infiintarii, numar de angajati etc), este recomandat sa ii dai partenerului de afaceri informatii despre ceea ce diferentiaza compania ta de altele si de ce ar trebui sa se implice in aceasta afacere alaturi de tine.

Mentioneaza toate detaliile care transforma compania dintr-una normala, intr-una speciala, care va avea succes garantat.

5. Discuta despre segmentul de piata targetat

Vorbeste posibilului partener de afaceri despre targetul acestei afaceri, daca va adresati femeilor sau barbatilor, categoriei de varsta si despre cum urmeaza sa promovati aceasta afacere si ofera persoanelor din targetul vostru.

6. Propune metodele de promovare

In momentul in care ai stabilit care este targetul, gandeste-te si la variantele de promovare. Indiferent ca este vorba de promovarea online, indoor sau outdoor, nu uita ca aceasta este cea mai importanta parte a afacerii, motiv pentru care trebuie sa te gandesti foarte bine la acest lucru.

7. Discuta despre echipa de conducere

In momentul in care ceri unui partener sa faca o investitie, trebuie sa ii vorbesti si despre rolul pe care il avea in afacere, despre gradul de putere de decizie, dar si despre celelalte persoane care se vor afla in pozitii de conducere. Cel mai bine este sa discuti acest lucruri inca de la inceput, pentru a preveni eventualele neintelegeri.

Autor: Corina Petrea



Recomandari