Cum se face planul de afaceri

Cum se face planul de afaceri
  calendar_month        
In primul rand trebuie sa stim ce este acela un plan de afaceri, sau la ce ne referim atunci cand zicem afacere. Afacerea este intentia unei persoane fizice sau juridice de a intreprinde activitati in urma carora sa obtina profit.
O afacere trebuie foarte bine pregatita in timp. Este un proces care necesita timp, rabdare, documentare profunda, cunostinte si resurse. Insa cu cat mai bine pregatim planul, cu atat afacerea noastra va avea mai multe sanse de succes real.
Asadar, iata ca am raspuns la intrebare: planul de afaceri este un proces complex, foarte bine pus la punct, in urma a carei aplicari veti obtine succesului garantat si un profit pe masura.

Planul de afaceri poate avea mai multe obiective: de la prezentarea firmei dvs pana la prezentarea unei idei de afacere existenta sau care urmeaza sa fie lansata.

Atunci cand intocmesti un plan de afaceri trebuie sa ai in vedere anumite aspecte: profilul afacerii, mediul in care va evolua afacerea si scopul urmat de aceasta.
Un plan de afaceri nu numai ca va va ajuta sa va dezvoltati cum trebuie afacerea, dar va va asigura succesul printre potentialii finantatori, parteneri si clienti.

Iata structura unui plan de afaceri:

Titlul. El trebuie sa rezume in cateva cuvinte esenta planului respectiv. Important este ca alaturi de titlu sa apara si datele dvs de contact sau ale firmei, logo-ul acesteia, etc.



Cuprins si capitole. Exact ca la o carte, trebuie sa stim ce gasim in cuprinsul acesteia. Aceasta parte a planului de afaceri poate fi trecuta si la sfarsitul planului (uneori).

Sumarul planului de afaceri. Introducere. Aceasta sectiune reprezinta una din cele mai importante ale unui plan de afaceri. Ea insumeaza punctele esentiale ale planului, si incearca sa puna in evidenta toate aspectele importante. Ea trebuie realizata cat mai simplu si concis.

Descrierea firmei. Este important ca in planul dvs de afaceri sa existe o prezentare a firmei dvs: fondatori, istoric, parteneri, echipamente, etc. Pentru mai multe detalii puteti trece o adresa de mail. In cazul in care nu exista inca o companie, in aceasta sectiune se poate prezenta afacerea.

Echipa si managementul firmei. O scurta prezentare a ficaruia ii va ajuta pe cei care citesc planul sa stie cu cine vor lucra.

Prezentarea produselor/serviciilor. Acest capitol poate cuprinde descrierea punctelor forte a produselor sau serviciilor dvs, prezentarea calitatii produselor comparativ cu cei care va sunt competitori, imbunatatirile planificate serviciilor sau produselor dvs, viitoare produse sau servicii.

Analiza pietei. In acest capitol se va realiza o prezentare a pietei de desfacere a produselor si serviciilor dvs. Iata care vor fi punctele forte:
• Numarul clientilor potentiali si existenti
• Dezvoltarea pietei de afaceri
• Segmentarea pietei
• Concurenta existenta pe piata (informatii)
• Evolutie in tendinta evolutiei pietei
• Statistici

Obiective. Trebuie estimate niste obiective realiste pe termen lung sau scurt.

Strategii de implementare. In acest capitol se pot evidentia calitatile firmei dvs in promovarea produselor/serviciilor pe piata de desfacere. Trebuie descrisa strategia de abordare si de introducere a serviciilor pe piata, sau de mentinere, imbunatatire, etc.

Buget. Acesta este un capitol important pentru ca este posibil ca afacerea dvs sa fie una rambursabila, iar bugetul va fi studiat cu foarte mare atentie. Folositi-va de informatii precum raportari contabile, estimari ale vanzarilor/veniturilor/cheltuielilor viitoare, sumele de bani anule sau lunare.



Anexe si alte documente. Vor fi multe hartii care vor trebui sa doveadeasca planul dvs de afaceri. Probabil va fi vorba despre documente oficiale, neoficiale, copii, traduceri, legalizari, diplome, etc.

Mult succes in afaceri!

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Forum Ele.rochevron_right