Cum trebuie sa comunici la munca?

Cum trebuie sa comunici la munca?
  calendar_month        
Comunicarea eficienta este esentiala pentru orice relatie sau organizatie. Nu numai ce spui, dar si cum o spui, determina impresia pe care o faci in fata altora si conteaza foarte mult in obtinerea unui post, unui contract sau unei promovari. Sfaturile de mai jos te vor ajuta sa comunici mai bine cu sefii si colegii tai.

1. Respecta-i pe altii

Respectul necesita incredere, egalitate si empatie. Respectul este esential pentru a realiza o legatura pozitiva. Trateaza-i pe altii la fel cum ai vrea tu sa te trateze oamenii si respecta opinia lor.

2. Asculta

O ascultare atenta implica participare si receptivitate. Pune intrebari daca nu esti sigur. In loc de intrebarea "De ce vrei sa faci cursul acesta?", incearca "Ce vrei sa inveti din acest curs". Sa fii sigura ca nu ai pierdut nimic, fa un sumar al discutiei.

3. Gandeste inainte sa raspunzi

Nu deschide discutia daca esti nervoasa sau suparata. Mai bine pregateste-te si repeta ceea ce trebuie sa zici, daca te vei implica intr-o discutie dificila. Ceea ce spui la nervi ai putea regreta mai tarziu.

4. Evita barfele rautacioase

In timp ce este normal sa stai la o tigara si sa barfesti putin, tine in frau acest comportament. Nu te implica in discutii care tind sa dauneze imaginea unui coleg.

5. Perfectioneaza-ti stilul de vorbire si limbajul corpului

Cum vorbesti este la fel de important ca precum ceea ce spui. Vorbeste pe un ton normal, pronunta cuvintele clar si incearca sa pastrezi un contact vizual permanent. Cand vorbesti cu cineva trebuie sa faci vizibile energia, entuziasmul, prietenia, competenta si increderea in sine. Evita ticurile verbale si gesturile iesite din comun. Stai dreapta, cu umerii in spate. Cand dai mana cu un coleg, incearca sa fii cat mai ferma.

6. Recunoaste si respecta diferentele

Sexul, background-ul cultural, locul nasterii, functia si personalitatea influenteaza comunicarea. Daca recunosti si respecti diferentele, poti evita mult mai usor neantelegerile.

7. Apreciaza-i pe altii in public

Suportul si sfaturile la birou sunt esentiale pentru o relatie buna cu oamenii din jur. Arata-ti recunostinta pentru o munca bine facuta, sau ajuta un coleg la nevoie. Apreciaza-i pe altii in public.

8. Ofera un feedback constructiv

Separa persoana de produs sau task. In loc sa critici, incepe cu un compliment. Fa sugestii in legatura cu modul de imbunatatire.

9. Lasa informatia sa circule

Informeaza-i si pe altii in legatura cu stirile noi si stai conectata la ultimele noutati ale companiei si industriei. Niciun departament nu poate lucra bine izolat de lume. Daca serviciul pentru clienti este inundat de plangeri, toate departamentele ar trebui sa stie. Stirile proaste sunt si mai proaste daca se afla tarziu.

Recomandari