Greseli comune de marketing
history_edu ele.ro calendar_month 15 Iun 2005, 13:20
In fiecare zi oamenii fac greseli comune. Aceste greseli fie personale fie pe plan de afaceri pot fi preintampinate cu simpla stiinta si anumite strategii. In afaceri, marketingul este un ingredient de baza si este bine sa avem cunostinta de greselile comune facute de obicei. Cate din urmatoarele greseli de marketing ati facut?
- Lipsa testarii pe piata a produselor
Aceasta este de departe cea mai mare greseala de marketing in afacerile mici sau chiar mari. Ideile bune de produse se nasc dintr-un gand. Ideile de succes se nasc din piata cu capacitatea in afaceri de a transforma in capital la nevoie. Este incredibil cat de multe companii se decid asupra unui produs pe care il vor vinde inainte sa se vada cat de mult este interesata piata fie ca este afacere-la-afacere sau afacere-la-client. Motivul acestei greseli comune este bine plasat in intrebare. "A carui idee este cea mai buna? Toata lumea zice ca ideea ta proprie". Asa e, vanzatorul se indragosteste de produsul sau si crede ca asa va face si piata.
Aceasta gandire incetoseaza obiectiv abilitatea de afacerist. Este mai bine sa alegi o pozitie subiectiva pentru a vedea adevaratul potential al unui produs pe piata. Verifica apa si intreaba-ti clientii si cumparatorii ce parere au. Studiaza o parte din clientii actuali si din publicul larg. Esti dator cu acest lucru pentru pastrarea echilibrului afacerii si a succesului produselor.
- Refuzand sa explici de ce preturile tale sunt mai mici
In piata de azi, preturile scazute aduc cu ele intrebarea "Cum?". Cum pot vinde ei un produs sau serviciu la un cost mai scazut decat concurenta? Daca o afacere da gres in a raspunde acestei intrebari in trategia lor de marketing, cumparatorii devin imediat suspiciosi de calitatea produsului. Daca li s-ar fi dat doar o explicatie ar fi crescut increderea in relatia de vanzare- cumparare. Nu uita ca increderea este un factor cheie in vanzarea unui produs.
- Uitand sa ii arati clientului cat de usor este sa faca afaceri cu tine
Exista prea multa competitie in lume la ora aceasta, ar trebui sa te asiguri ca experienta in vanzari este mai buna decat produsul. Prea des afaceristii uita acest detaliu important. De ce sa faci experienta vanzarii dificila si nedorita cand cumparatorii se pot duce in alta parte. Fa lucrurile in favoarea consumatorului. Sunt banii lor munciti din greu, fa aceasta experienta usoara si placuta. Nu consuma timpul consumatorului. Daca vrei sa pierzi un client, iroseste-le timpul sau fa-i sa astepte. Cumparatorii de azi urasc sa astepte si mai degraba ar plati in plus sau orice altceva daca o firma ar oferi servicii mai rapide, placute si eficiente decat alta. Cumparatorii asteapta ca experienta lor la cumparaturi sa fie una placuta. Daca le poti face experienta de a face afaceri cu tine distractiva si placuta, posibilitatea este ca acestia se vor intoarce si cu un prieten sau mai multi.
- Nu fi un Generalist
Daca nu ai o pozitie unica, de ce ar fi clientii tai interesati de tine? Gaseste un unghi unic pentru afacerea ta, fi eficient in aceasta ipostaza si ramai cu ea. Acest lucru este numit Nisa. Poti avea un produs, serviciu sau piata nisa,. Nu tot ce se afla sub soare trebuie sa fie pentru publicul larg, nu este tot timpul cel mai profitabil. Dar sa ai un avantaj in fata competitiei ar fi bine sa-ti stii Nisa bine, sa stii cine sunt clientii tai, si cum sa iti tintesti piata.
- Uitand sa planifici stadiul pentru repetarea afacerii
Aceasta este o zona in care multi afaceristi pierd bani. Afacerile cauta prima vanzare si rareori se uita la o posibila repetare. Tine minte sa iti dezvolti o strategie in plus de vanzari. Este foarte important inainte sa iti vinzi primul produs, sa ai deja produsul urmator asteptand vanzarea. Daca un client a cumparat de la tine o data, exista o sansa mare sa o mai faca inca o data. Deja ai stabilit un anumit tip de incredere cu clientii tai. Niciodata nu-i dezamagi si rareori bazeaza-te pe un produs principal pentru desfasurarea afacerii, numai in cazul in care este necesar zi de zi, cum ar fi apa si mancarea. Dezvoltarea produselor este o parte importanta din orice afacere. Daca vrei sa te menti in afaceri, fa-ti clientii actuali sa se intoarca pentru mai mult prin dezvoltarea produselor si prin servicii pentru clienti foarte eficiente.
- Daca nu e stricat, nu il repara!
De ce simt nevoia afaceristii sa schimbe o strategie de piata care functioneaza? Acest lucru se intampla in fiecare zi. Acestia gasesc o idee castigatoare si spera sa mai creeze inca una. Practica notiunea intrebarii, "Nu functioneaza?" Daca nu, las-o neschimbata si mai foloseste aceasta strategie din nou. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa testezi alte idei de marketing, dar nu arunca niciodata o idee castigatoare doar pentru ca te-ai plictisit de ea sau crezi ca piata s-a plictisit sa o mai vada. Daca asa este, crede-ma, vanzarile vor scadea si probabil vei primi cateva telefoane si e-mail-uri. Pana ca aceste semnale sa apara lasa afacerea asa cum este.
Alte articole despre