Modalitati de a atrage clientii daca ai o afacere nou infiintata

Să fii antreprenor la început de drum este un lucru pe cât de dificil, pe atât de satisfăcător. Totuși, deși te afli în punctul în care mereu ai visat, o afacere nou înființată necesită o multitudine de cunoștințe, din diferite domenii, pentru a funcționa.
O afacere de succes are nevoie de un brand care să se facă auzit și să vândă. Promovarea și vânzarea sunt aspecte la fel de importante precum calitatea serviciului sau produsului pe care l-ai gândit și pe care ești gata să-l oferi lumii. Ce caută clienții, de fapt, atunci când cumpără un produs sau un serviciu? Iată care sunt elementele care fac diferența și ce-i convinge pe clienți să cumpere de la tine.
Experiența de cumpărare
Pentru că suntem ființe emoționale, experiența este cea care face diferența. Mulți dintre cumpărători sunt dispuși să susțină o afacere nouă, chiar și în schimbul unui preț mai mare, dacă experiența pe care le-o oferă este una memorabilă. În plus, aceast lucru este ceea ce-i face pe clienți să se și întoarcă. Alături de calitatea produsului sau a serviciului, emoția generată în momentul achiziției poate determina cumpărătorii să se transforme în clienți fideli brandului tău.
Deși multe companii se folosesc de această tehnică și nu poate fi definită drept un element diferențiator în strategia de vânzare, crearea unei experiențe de cumpărare merită luată în considerare și menținută pe întreaga durată de viață a afacerii.
Interacțiunea directă cu clienții
Deși poate să genereze o presiune suplimentară, să te implici direct și să iei contact cu clienții poate fi un factor extrem de important în influențarea succesului afacerii. Oamenii apreciază poveștile în spatele cărora se află alți oameni, care depun constant efort pentru a livra la timp, pentru a oferi calitate și emoție.
În schimbul unui colet trimis prin curier, alege să livrezi personal comenzile din orașul tău și să te întâlnești față în față cu cei care au ales să-ți acorde încredere. O mașină încăpătoare, precum un Mercedes Citan ți-ar putea fi de ajutor pentru a livra mai multe comenzi în aceeași zi, indiferent dacă produsele tale sunt voluminoase sau de mici dimensiuni.
Dacă oferi servicii, te poți implica în mod direct în interacțiunea cu clienții și poți stabili întâlniri față în față, pentru a consolida relația de afaceri. Prezența constantă în jurul celor care aleg să-ți susțină afacerea este extrem de utilă și în culegerea primelor impresii despre produse sau servicii. Un feedback obținut în mod direct de la clienți este extrem de valoros, în special dacă afacerea este nou înființată, iar produsele sau serviciile se află în etapa de testare.
Elementul uman
Într-o piață concurențială, în care clienții au posibilitatea de a alege dintre opțiuni nenumărate, este important să identifici un factor diferențiator. Atunci când îți promovezi afacerea, este esențial să construiești o poveste care, la fel ca experiența de cumpărare, să trezească emoție.
Detaliază motivele oneste pentru care ai decis să creezi acest business, prezentând nu doar ideea, ci și omul din spatele produsului sau serviciului. În motivația ta de a crea și de a da mai departe s-ar putea regăsi mulți dintre cumpărători, care vor alege să te susțină pentru că reușești să le oferi un sentiment de apartenență sau de familiaritate.
Personalizarea
O caracteristică extrem de importantă în fidelizarea clienților, personalizarea are rolul de a transmite cumpărătorilor că alegerea lor contează și că fiecare dintre aceștia a fost ascultat și apreciat.
Personalizarea poate lua diferite forme, de la cartonașele incluse în colete, în care le mulțumești pentru achiziția făcută, până la mesaje sau e-mail-uri de mulțumire. Scopul personalizării este acela de a oferi clienților sentimentul de unicitate în raport cu afacerea și cu ceilalți cumpărători.
Tehnici de acest fel, împreună cu o etică impecabilă a muncii și o calitate înaltă a produselor și serviciilor oferite pot determina clienții nu doar să aleagă afacerea ta, ci să se și întoarcă. O afacere care spune o poveste și care are capacitatea de a transmite o emoție va câștiga atenția și încrederea clienților.