6 chei pentru a obtine o promovare

6 chei pentru a obtine o promovare
  calendar_month        
Ti-ar placea sa evoluezi la job? Atunci tine mine ca urmatoarea promovare este a ta. Cum? Nu te astepta ca seful tau sa se indragosteasca de tine, trebuie sa faci in asa fel incat sa te pui in evidenta si sa sa te vinzi datorita unor tipsuri care te vor transforma in angajata ideala.
Pune in aplicare cele 6 chei pentru a straluci la munca urmand strategia lui A. Mennechet, consultant in probleme profesionale.

Intelege-ti seful

Trebuie sa intelegi ce fel de tip este seful tau pentru a-i putea indeplini mai usor lucrurile pe care si le doreste si la ceea ce se asteapta el de la tine.
Cum faci asta? "Trebuie sa ii identifici stilul de lucru al sefului tau si sa te adaptezi" spunea A. Mennechet.
Daca este genul care se implica si are un stil mai lejer si nu esti ingamfat, i-ai putea propune o cina de afaceri in fiecare luna. Iti va aprecia acest tip de intiativa colectiva.
Daca ii place sa conduca si sa controleze, anticipeaza-i actiunile si realizeaza rapoarte asupra muncii tale. Desigur, trebuie sa incerci sa fii o persoana pozitiva, amabila si sa iti pastrezi calmul la munca.

Greseli de evitat: evita "joaca" si a vrea sa ii fii "prietena" superiorului tau. Uita sa pui mana pe umarul Directorului General sau sa exagerezi cu complimentele despre cravata sa pentru ca vei risca sa iti enervezi colegii, si nu numai.

Vorbeste la sedinta

Lasa la o parte pentru o secunda rolul de spectator si implica-te: ia cuvantul in sedinte si spune-ti punctul de vedere. Vei demonstra ca esti in stare sa vorbesti in public.
Cum faci asta? Preia cuvantul atunci cand ai ceva interesant sau important de spus. Cel mai bine este sa fii pregatita. Cu o zi inainte ai putea sa lucrezi asupra unei interventii scurte si pertinente asupra temei care va fi la sedinta.

Ce trebuie sa eviti: Monopolizarea discutiei timp de 10 minute, sa intrebi ceva doar pentru a atrage atentia asupra ta. Trebuie sa eviti sa iti dai cu parerea fara sa stii despre ce este vorba, mai ales pentru ca nimeni nu iti cere acest lucru.

Imaginea ta



Imaginea ta este imaginea firmei pentru care lucrezi. Avand grija de stilul tau vestimentar vei demonstra ca ai respect fata de cei cu care lucrezi.
Cum faci acest lucru? Haine, coafura, machiaj... Trebuie sa iti adaptezi look-ul la standardele firmei si a job-ului pe care il ai, mentinand o mica nota personala. Lucrezi la banca? Chiar daca trebuie sa te imbraci in costum, te poti folosi de accesorii pentru a avea ceva personalizat: o geanta, niste pantofi, sau niste bijuterii frumoase.
Ce trebuie sa eviti? Sa te imbraci la costum intr-o firma mica unde toata lumea se imbraca in blugi. Felul in care te imbraci poate constitui o forma de comunicare. Este mai bine sa nu exagerezi.

Organizare

Demonstreaza-i sefului tau ca esti o profesionista si ca stii sa te organizezi. Daca atunci cand seful tau iti cere un raport iar tu i-l dai imediat, inseamna ca stii sa te organizezi foarte bine iar seful tau va avea numai cuvinte de lauda.
Cum faci acest lucru? Incepe prin a face lucrurile cat mai repede si eficient. Renunta la dosarele cu sina, sunt prea complicate. Organizeaza-ti informatiile sau raportele in documente colorate. Asa vei stii unde sa te duci intai. La fel poti face si cu mailurile tale: creeaza foldere cu tematici pentru a ajunge mai repede la ceea ce vrei. Organizeaza-ti biroul si ordoneaza-ti hartiile cel putin o data pe saptamana pentru a mentine spatiul de lucru mai placut.



Ce trebuie sa eviti? Trebuie sa te concentrezi mai mult pe forma decat pe fond, si sa iti petreci ore bune pe organizarea hartiilor in dosare cu etichete. Nu te pierde in detalii si concentreaza-te pe ceea ce este important: adica munceste pentru ceea ce esti platita.

Comunica

Comunicarea este informatie, si presupune ca tu sa le dai incredere superiorilor tai. Fiind transparenta vei demonstra ca ai voie buna si ai simtul responsabilitatii.
Cum faci acest lucru? Cand esti prinsa intr-o aglomeratie, poti suna la birou si sa spui ca vei intarzia. La fel poti proceda si atunci cand va trebui sa pleci mai devreme pentru ca ai programare la dentist. Informeaza-ti seful, chiar daca teoria nu specifica acest lucru.

Ce trebuie sa eviti? Barfa. Seful tau nu trebuie sa stie ce probleme sentimentale ai tu sau cum isi petrece vacanta Maria in Egipt.

Fa-ti cunoscute ideile

Apreciaza-ti spiritul de initiativa si capacitatea de reactionare. Demonstreaza-le sefilor tai ca la job poti sa gandesti mai mult decat colegii tai, si ca ai ideile tale. Este vorba ca prin ideile tale, echipa ta sa progreseze si sa ajute firma in a functiona mai bine.
Cum faci acest lucru? Este foarte bine sa ai o comunicare deschisa cu colegii tai si sa te folosesti de experienta acumulata si de ei pentru a veni cu idei cat mai bune in job-ul vostru. Nu se va intampla nimic daca veti face schimb de contacte si va veti ajuta. Se poate propune crearea unui planning pentru impartirea treburilor in care fiecare din voi isi va anunta progresul.

Ce trebuie sa eviti? Sa te transformi in cel care le stie pe toate din echipa ta. Nu te folosi de fraze precum "daca nu te organizezi mai bine nici nu ma mira faptul ca iti pierzi atata timp" sau "daca as fi in locul tau, as face asa". Ii vei obosi si cicali pe toti asa. Vezi-ti de lucrul tau!

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Marketing intern vs marketing extern
  • person

    "impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right