6 motive pentru care nu vrei sa fii manager

6 motive pentru care nu vrei sa fii manager
  calendar_month        
Postul de manager pare ideal din toate punctele de vedere: ai un salariu mare , ai putere de decizie si nu dai socoteala nimanui.

La o analiza mai detaliata insa, vei realiza ca situatia nu este chiar atat de placuta, cel putin nu intr-un procent de 100%.


Iata top 6 motive pentru care nu vrei sa fii manager

Vei lua decizii dificile

In momentul in care ai o pozitie de manager, deciziile iti apartin in totalitate, iar acestea nu sunt intotdeauna pe placul tuturor. In acest fel poti atrage antipatii, vei isca discutii si crea nemultumiri si frustrari. Imagineaza-ti, in plus, ca vei fi raspunzatoare pentru rezultatele deciziilor tale si ca tu esti singura ca va avea de suferit daca lucrurile nu ies asa cum trebuie.

Vei fi exclusa din echipa

Atunci cand ai subordonati sunt foarte mari sanse ca acestia sa nu aiba incredere in tine si sa te excluda din grupul lor. Este destul de dificil sa te duci in fiecare zi la munca si sa nu ai cu cine sa comunici intr-un mod mai prietenos, cui sa povestesti ce ai facut in weekend etc.

Acest lucru iti va fi destul de neplacut mai ales daca in general esti o persoana sociabila careia ii place sa fie inconjurata de oameni.

Va trebui sa fii personajul negativ

Din cand in cand, oamenii mai gresesc, au rezultate mai slabe sau nu isi fac treaba asa cum trebuie. In astfel de momente managerul trebuie sa se impuna si sa il ia la o discutie privata pe angajatul respectiv. Iti va fi, cu siguranta, destul de greu sa ii pui pe oameni intr-o pozitie neplacuta, sa ii faci sa se simta incapabili sau iresponsabili.

De asemenea, gandeste-te la cat de greu iti va fi in cazul in care trebuie sa concediezi pe cineva. Daca esti o persoana care se lasa usor de impresionat si cedeaza in fata unor povesti emotionante, afacerea ta va avea de suferit. Chiar daca ai curajul sa preiei controlul asupra situatiei, vor aparea problemele de vinovatie si privirile neprietenoase ale celorlalti angajati.

Va trebui sa spui NU

Mariri de salariu? Zile libere pentru o vacanta deosebit de lunga? Promovare? In mod sigur vei fi obligata sa spui Nu de foarte multe ori. In plus, trebuie sa aduci si argumente angajatilor si sa explici de ce anume nu este posibil ca dorinta lor sa fie indeplinita.

Vei aplica decizii cu care nu esti de acord

Uneori va trebui sa iei masuri pe care in normal nu le agreezi. Este posibil sa fii obligata sa iei decizii din cauza faptului ca legea te obliga, dar care nu ti se par nici etice si nici normale din punct de vedere moral. Chiar daca vei mentiona ca nu este o decizie pe care tu ai lua-o in mod normal, angajatorii vor "arunca" oricum toata vina asupra ta.

Vei fi constant stresata

Atunci cand bugetul nu atinge nici macar 80% din target, cand angajatii nu dau randament, cand nu ai clienti si cheltuilelile sunt din ce in ce mai mari, nivelul tau de stres va ajunge la nivel maxim. Partea si mai dificila este aceea ca este aproape imposibil sa eviti astfel de probleme si ca acestea nu vor disparea o data cu timpul, ci se vor inmulti.

Autor: Ana-Maria Dragota

Recomandari