7 lucruri pe care seful nu ti le va spune

7 lucruri pe care seful nu ti le va spune
  calendar_month        
Comportamentul tau, ca si angajat al unei companii, trebuie sa indeplineasca anumite cerinte care, de multe ori nu sunt trecute pe fisa de post. Este adevarat ca multe dintre aceste lucruri iti sunt aduse la cunostinta verbal, dar unele lucruri nu iti sunt spuse, ceea ce inseamna ca trebuie sa le intuiesti.

Iata cateva dintre lucrurile pe care seful nu ti le va spune, dar pe care ar trebui sa le stii.

Comportamentul in afara biroului este important

Intr-un anumit context tu reprezinti compania pentru care lucrezi, iar faptele tale pot pune in pericol imaginea acesteia. Partea proasta este ca poti fi asociata cu firma pentru care lucrezi chiar si in afara programului de lucru, motiv pentru care poti primi mustrari. De exemplu, daca esti acasa si postezi pe Facebook ceva legat de firma (mai ales daca este un lucru negativ) s-ar putea ca fapta ta sa aiba repercusiuni. Cel mai bine este sa analizezi bine posibilele consecinte ale faptelor tale in afara biroului.

Atitudinea este la fel de importanta ca sarcinile tale

Sefii apreciaza intotdeauna personalul care isi duce la bun sfarsit toate taskurile, care respecta termenele limita si care isi da interesul in beneficiul companiei. Totusi, oricat de buna ai fi in domeniu, superiorii nu accepta prea bine atitudinea superioara sau nepoliticoasa, motiv pentru care te va tine la nesfarsit pe aceeasi pozitie si nu iti va sansa de promovare pana cand nu iti vei schimba atitudinea nepotrivita.

Spune ce ai de spus

Oricat de neplacut este adevarul, el trebuie spus, iar sefii sunt de aceeasi parere in acest sens. Daca ai o problema, o nemultumire, o sugestie etc nu trebuie decat sa o faci fara sa stai prea mult pe ganduri. Superiorii considera ca un angajat multumit este unul eficient, motiv pentru care incearca sa rezolve problemele subalternilor lor.

Trebuie sa te imbraci adecvat

Chiar daca in companie nu exista tinuta impusa, trebuie totusi sa ai in vedere faptul ca este necesar sa te imbraci adecvat mediului de afaceri. Chiar daca nu ai contact cu publicul, trebuie totusi sa ai o tinuta decenta, fara fuste scurte, decolteuri si haine mulate.

Este apreciat feedbackul pozitiv

In ciuda faptului ca managerii iti recomanda sa le spui problemele tale, ei nu sunt totusi foarte incantati sa le dai un feedback negativ. Daca vrei sa ai o relatie buna cu superiorul, abtine-te sa ii dai note mici in evaluarea periodica. Altfel, risti ca dintr-o data sa ai taskuri mai multe si mai dificile.

Trebuie sa ai initiativa

Daca te afli intr-o situatie delicata, iar seful tau lipseste de la birou, ar fi bine sa incerci sa te descurci si singura. Managerilor nu le plac angajatii care sunt incapabili sa ia o decizie singuri si sa aiba initiativa atunci cand trebuie.

Asuma-ti responsabilitatea

Atunci cand faci greseli, managerii se astepta sa iti asumi responsabilitatea pentru faptele tale si sa fii dispusa sa accepti consecintele faptelor tale. Daca in urma unui esec tu incepi sa gasesti tot felul de scuze si sa invinuiesti alti factori, nu vei face o impresie tocmai buna.

Autor: Ana-Maria Dragota

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Yume
  • person

    "cine a spus k adolescenta e cea mai frumoasa perioada s-a inselat...e cea mai confuza perioada"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right