7 sfaturi pentru lucrul de acasa

7 sfaturi pentru lucrul de acasa
  calendar_month        
In general, munca de acasa este o experienta pozitiva, plina de satisfactii si beneficii, atat pentru tine cat si pentru familia ta, dar si pentru angajator. Daca alegi sa iti muti biroul acasa este necesar sa tii cont de o serie de reguli care te vor ajuta sa iti desfasori activitatea cat mai bine.

1. Intelege asteptarile angajatorului


Daca lucrezi de acasa nu inseamna ca iti poti stabili propriile reguli in ceea ce priveste activitatea pe care trebuie sa o desfasori. Angajatorul iti permite sa lucrezi de acasa doar in conditiile in care activitatea si rezultatele tale nu vor avea de suferit. Acesta se asteapta ca in conditiile in care lucrezi de la domiciliu sa predai in timp util toate proiectele, sa iti stabilesti prioritatile si sa ai rezultate la fel de bune ca si colegii tai care lucreaza la birou.

2. Depaseste asteptarile angajatorului

Avand in vedere ca esti scutita de un drum zilnic de cel putin o ora, ai putin timp in plus pentru a acorda mai multa atentie taskurilor si indatoririlor tale. Asadar, incearca sa rezolvi toate problemele astfel incat sa depasesti asteptatile angajatorului.

De asemenea, daca din cand in cand poti face anumite taskuri in plus va fi cu atat mai bine.

3. Stabileste un spatiu de lucru

In cazul in care vei lucra de acasa in mod permanent ar fi bine sa organizezi un spatiu special in acest sens. Achizitioneaza un birou cu cateva sertare si organizeaza-ti toate documentele in ordine, exact asa cum le-ai pastra daca te-ai afla la locul de munca.

Acest spatiu nu ar trebui sa aiba televizor, telefon fix si alte obiecte care iti pot distrage atentia.

4. Asigura-te ca ai toate obiectele necesare pentru un birou acasa

Daca vrei sa lucrezi de acasa ai nevoie de un computer, de telefon de serviciu, imprimanta si eventual fax. Nu uita de accesorii importante precum coli de hartie, cartuse de cerneala si alte obiecte din gama de papetarie. De asemenea, asigura-te ca ai o conexiune foarte buna la internet si ca acesta are o viteza suficient de puternica, astfel incat sa nu iti ingreuneze treaba.

5. Seateaza limite cu prietenii si familia

Daca locuiesti singura nu vei avea mari probleme. Daca locuiesti cu familia, prietenul sau prietenele sunt sanse foarte mari ca acestia sa te deranjeze in mod continuu. Discuta aceste lucruri inca de la inceput si spune-le celor alaturi de care locuiesti ca iese din calcul sa socializezi, sa faci mancare sau curatenie in timpul celor 8 ore de munca. Roaga-i sa isi imagineze ca nu esti acasa si sa evite sa te deranjeze, chiar daca este vorba despre lucruri care nu ti-ar lua mult timp.

6. Programeaza-ti pauzele zilnice

Foarte multe persoane care lucreaza de acasa au tendinta sa nu se mai ridice de la birou in scopul de a termina mai repede taskurile. Este necesar ca o data la fiecare ora sa iti iei cate o pauza de 5 minute si sa iei masa de pranz in bucatarie, nu in fata monitorului.

7. Mergi la sedinte

Pentru a nu ramane in urma cu actualizarile din companie incearca sa ajungi la toate sedintele importante. Chiar daca seful iti va trimite pe e-mail cele mai importante conluzii, sunt sanse mari ca acesta sa scape din vedere anumite aspecte esentiale. In plus, intalnirile cu sefii si colegii iti vor fi de ajutor si in procesul de socializare si integrare.


Autor: Corina Petrea

Recomandari