Cat de multe poti impartasi colegilor

history_edu ele.ro calendar_month 31 Mai 2004, 13:25
Cat de mult stiu colegii tai de serviciu despre tine? Discuti cu ei ceea ce ti se intampla in viata ta privata? Ar fi destul de dificil sa nu faci deloc acest lucru tinand cont de faptul ca petreceti impreuna cinci zile pe saptamana. Asta inseamna mai mult timp decat petreci cu familia sau cu prietenii apropiati. Este imposibil ca dupa mai multi ani de apropiere ei sa nu stie aproape tot ce se poate stii despre tine stiu cand te-ai certat cu prietenii apropiati, cand ti-ai cumparat casa, cand ai avut probleme cu sanatatea. Te-au vazut probabil ca ti-ai luat liber, au auzit ce vorbeai la telefon, au simtit ca esti distrasa si suparata. Nu poti impiedica aceste informatii sa fie cunoscute si nici nu ar fi normal, dar poti impiedica raspandirea detaliilor.
Principalul motiv pentru a nu impartasi prea multe este de a nu-ti arata slabiciunile. Acest lucru este valabil mai ales daca ocupi o pozitie de conducere. Intr-o astfel de pozitie trebuie sa pari puternica si capabila sa controlezi lucrurile din jur, iar in unele aspecte din viata privata este posibil sa se intample exact contrariul. La serviciu suntem judecati de catre colegi dupa alte criterii decat ne judeca familia sau prietenii. Daca vrem sa promovam trebuie sa parem calmi, entuziasti de ceea ce facem si capabili de reactii rationale. Oare daca am marturisi colegilor ca din cauza prietenului ne-am pierdut pofta de mancare, avem insomnii si nu mai putem sa ne concentram cu adevarat decat asupra relatiei care are probleme am mai fi vazuti la fel de bine cand se iau in calcul indeplinirea criteriilor pentru a fi promovati?
Putem spune colegilor ca avem probleme cu alcoolul? Putem sa le spunem ca vom divorta si depresia, sentimentele de vina si neimplinire ne fac sa ne dorim sa nu mai iesim din casa? De cele mai multe ori raspunsul este negativ. Poate cu timpul sa strangi cateva prietenii care sa iti permita sa nu iti controlezi prea mult reactiile, dar altfel orice astfel de dezvaluire este excesiva si periculoasa pentru cariera ta. Toti cei de a caror parere depinde buna dezvoltare a carierei tale considera ca a impartasi prea mult din viata ta privata inseamna a crea un mediu de lucru neprofesional. Prietenie si incurajare trebuie sa cauti in alta parte pentru ca impactul emotional sa nu disturbe ritmul de lucru.
De asemeni nu este foarte corect nici fata de colegi sa le pui pe umeri povara problemelor tale. Ei nu isi vor da seama cat de important este pentru tine ca un lucru sa nu se raspandeasca si vor discuta situatia si cu altii. Este chiar posibil ca o persoana pe care o considerai binevoitoare sa fie de fapt malitioasa si sa gaseasca placere in raspandirea unor zvonuri cat mai rautacioase.
Granita, asemeni tuturor relatiilor intre oameni, este destul de dificil de trasat. Nu este posibil nici sa te inchizi intr-un turn fiindca de multe ori colegii te ajuta si in functie de cat de apropiati se simt de tine; nu poti nici sa afisezi la serviciu o persoana cu totul diferita de cine esti tu in mod real, fiindca ar trebui sa joci teatru cea mai mare parte a vietii de adult. Ce poti face este sa impartasesti cateva informatii si mai ales pe cele pozitive: ai o masina noua poti sa te lauzi. Spune cateva cuvinte si despre lucrurile negative din viata ta si lasa-i pe ceilalti sa isi arate simpatia, dar nu le descrie cu lux de amanunte situatia.
Tu cum te intelegi cu colegii de serviciu? Ai grija sa nu intri cu ei in detalii prea personale?
Elena
"Cu unii dintre ei ma inteleg bine, pe altii ii evit cat pot pentru ca ii intereseaza prea mult viata personala a altora si fac comentarii rautacioase, chiar daca nu direct, dar in asa fel incat sa te atinga."
Alte articole despre