Ce sa nu faci la locul de munca

Ce sa nu faci la locul de munca
  calendar_month        
Obtinerea unui job este un lucru total diferit de pastrarea acestuia.

Pentru ca in general primesti sfaturi legate de ce anume sa faci pentru a-ti pastra locul de munca, iata si ce nu ar trebui sa faci in acest sens.

Problemele de la birou nu trebuie comentate pe Facebook


Evita sa discuti despre faptul ca seful tau (sau sefii in general) este un tiran care iti da cele mai dificile taskuri si care iti inmaneaza cele mai grele proiecte. De asemenea, lucrurile jignitoare sau umilitoate la adresa colegilor de birou nu sunt nici ele potrivite pentru o retea sociala. Incearca sa rezumi postarile de pe retelele sociale la subiecte care promoveaza lucrurile bune din companie.

Nu barfi despre colegii de birou

Daca te-ai integrat foarte bine intr-o gasca de oameni, evita totusi sa incepi sa ii barfesti pe ceilalti colegi, chiar daca altii o fac. In cele din urma, barfa, ca si minciuna, are picioare scurte. In mod sigur nu vrei sa fii pusa in situatia in care esti pusa sa dai explicatii pentru niste vorbe spuse in pauza de cafea.

Nu iti pierde timpul cu probleme personale

Este adevarat ca nimeni nu iti interzice sa iti iei o pauza in care sa vorbesti la telefon cu mama, sora, prietena sau iubitul. Totusi, evita sa acorzi mai mult de 15 minute pe zi acestui lucru. Nu uita ca firma nu te plateste pentru a sta la povesti cu prietenii apropiati, ci pentru a munci in folosul companiei.

De asemenea, nici pe retelele de socializarea nu ar trebui sa ai o activitate prea insemnata in timpul programului de munca. Altfel, seful iti va atrage atentia si este foarte probabil sa primesti si un avertisment.

Relatiile personale pot fi inchegate foarte bine si in timpul liber.

Nu elibera zvonuri

In cazul in care ai vazut doi colegi de birou care discutau si stateau foarte apropiati, nu trebuie sa faci presupuneri si sa formezi un zvon conform caruia cei doi ar avea o relatie. Nu este de datoria ta sa ii tii pe colegi la curent cu stirile in acest sens. In plus, este foarte posibil sa te confrunti cu situatia penibila in care ai povestit doar rezultatul imaginatiei tale bogate.

Nu lega prietenii prea stranse cu colegii

Evita sa povestesti colegilor tai detalii prea intime despre tine. Incearca sa pastrezi distanta in acest sens si nu le oferi acestora, pe tava, subiect de barfa pentru pauza de cafea.

Evita relatiile la birou

Unele companii interzic cu desavarsire relatiile la birou pentru ca sunt sanse mari ca productivitatea angajatilor sa scada, iar compania sa aiba si ea de suferit in cazul unei eventuale despartiri. Chiar daca in compania ta nu exista o asemenea regula, este indicat sa nu te implici intr-o relatie cu un coleg de birou. Este posibil sa fii acuzata ulterior de faptul ca nu iti mai faci bine treaba. In plus, daca relatia cu respectivul se finalizeaza, sunt sanse mari ca atmosfera din birou sa iti fie greu de suportat.

Evita glumele cu tenta sexuala sau rasiala

Indiferent de orientarile sexuale ale colegilor tai, dar si de etnia acestora, ar fi bine sa nu faci niciodata vreo gluma in acest sens. Chiar daca nu spui lucrurile cu rea intentie, sunt sanse mari sa iasa un scandal pe acest subiect, iar tu sa fii cea care are de suferit.

Autor: Ana-Maria Dragota

Recomandari