Cladeste o relatie profesionala excelenta cu seful tau

Cladeste o relatie profesionala excelenta cu seful tau
  calendar_month        
Unul dintre cele mai stupide lucruri pe care le poti face la angajare, este sa-ti faci seful sa regrete cand te-a angajat. Pana la urma, seful tau este cheia unei eventuale avansari in cariera si in viata profesionala. Mai jos am pregatit o lista cu cele mai bune patru lucruri pe care sa le faci, daca vrei ca relatia ta cu nou sef sa fie excelenta.

Urmareste si invata

"Primul pas si cel mai important este sa-ti urmaresti compania si supervizorul cu atentie in primele saptamani", declara Terese Corely Blanck, directorul College to Career. "Tine-ti parerile pentru tine pana cand ajungi sa intelegi principiile companiei". Chiar si ceva simplu precum intrebarile inteligente, provoaca o schimbare in parerea sefului tau despre tine.

Comunica in felul in care seful tau doreste

Unii supervizori sunt foarte atenti la detalii si tin evidenta activitatii angajatilor pas cu pas. Altii pot sa vorbeasca cu tine o data pe saptamana sau chiar mai rar. Oricare ar fi stilul de comunicare al sefului tau, de obicei trebuie sa stabilesti un program de comunicare intre voi doi. Fie ca folosesti mailul sau vizita in biroul sefului, este necesar ca acesta sa fie informat constant in legatura cu urmatoarele trei raspunsuri la intrebarile:
-La ce lucrezi?
-Ce ai terminat si care sunt rezultatele?
-Cum il poti ajuta?

Comportamentul si look-ul profesional

Allison Hemming, autoarea cartii Work It! How to Get Ahead, Save Your Ass, and Land a Job in Any Economy si fondatoarea agentiei The Hired Guns, vorbea despre problemele unui candidat angajat recent.

"La doua saptamani dupa angajare, am primit un telefon de la managerul ei, care spunea ca face o munca incredibila, dar deseori se imbraca nepotrivit pentru un job in banca, in pantaloni scurti, in fuste scurte sau in tenesi. Managerul m-a rugat sa am o dsicutie cu fata, pentru ca erau incantati de calitatile ei si nu vroiau ca stilul vestimentar sa aibe un impact negativ asupra viitorului in cariera. Noua angajata a fost socata cand a aflat ca stilul vestimentar ii afecteaza relatiile cu colegii si superiorii, insa in foarte scurt timp a facut schimbarile necesare in garderoba".

Initiativa

Orice angajat nou poate sa astepta sa i se spuna ce e de facut in continuare. De ce sa nu fie productivi si sa realizeze singuri ca sefii nu ii pot tine de mana mereu.
"Preia initiativa cand apare ceva urgent si nu are cine sa rezolve", declara Corey Blanck. "Poate sa fie vorba de verificarea unor dosare. Orice lucru minor care pare sa scape celorlalti este bine sa fie dus la bun sfarsit".

Recomandari