Cum sa lucrezi alaturi de oameni dificili
history_edu ele.ro calendar_month 17 Feb 2012, 09:55
Colegii dificili sunt cei care se fac adesea vinovati de probleme tale de la locul de munca . Acestia te pot pune in situatii neplacute, iti pot da anumite planuri si proiecte peste cap si te pot face raspunzatoare de situatii care nu au nicio legatura cu tine.
Din pacate oamenii dificili exista in orice spatiu de munca si chiar daca este mai simplu sa ii eviti, din pacate uneori este absolut necesar sa ii abordezi si sa colaborezi alaturi de ei. Invata prin cativa pasi simpli cum sa ai o colaborare de succes chiar si cu cei mai dificili oameni din biroul tau.
Fii rabdatoare
Atunci cand esti o persoana rabdatoare, vei vedea cum oamenii din jurul tau, chiar si cei mai dificili, isi vor schimba atitudinea. Incearca sa fii permisiva si sa te pui in locul celor care par dificili. Discuta cu acestia si incearca sa descoperi care este motivul pentru care se poarta asa. Este foarte posibil sa ii judeci gresit. De foarte multe ori aceasta atitudine dificila este doar un scut de protectie sau o problema care apare in urma unui eveniment nefecicit, a unor probleme de familie, frustrari etc. De indata ce vei afla de unde provine problema, lucrurile sunt pe jumatate rezolvate. Nu uita insa ca pentru a ajunge la un astfel de nivel trebuie sa ai o rabdare de fier si sa nu incerci sa dobori o persoana dificila prin transformarea ta intr-o persoana dificila.
Nu iti pierde calmul cand respectivul pare sa te enerveze intentionat si trateaza-l intr-un mod neasteptat de placut, cu zambetul pe buze.
Evita aprecierile negative
Vei avea probabil tendinta sa spui vorbe grele si sa faci aprecieri negative daca te vei afla intr-un conflict cu respectivul. Incearca sa mentii toate discutiile si interactiunile la un nivel cat mai calm si colegial cu putinta. In cazul in care colegul respectiv ridica tonul sau spune vorbe total nepotrivite, atrage-i politicos atentia si spune-i ca o astfel de atitudine nu este permisa intr-un mediu de lucru, mai ales ca va aflati la un anumit nivel intelectual.
Cel mai probabil aceasta remarca il va face sa se simta prost, dar in acelasi timp sa constientizeze ca atitudinea pe care o are este total gresita si ca il pune intr-o ipostaza jenanta.
Invata cand este bine sa renunti
In momentul in care tu incerci sa mentii discutiile si interactiunile la un nivel cat mai politicos si normal pentru un mediu de lucru, iar colegul respectiv insista sa aiba o atitudine dificila si chiar ofensatoare, nu iti ramane decat sa te retragi. In cazul in care lucrati impreuna la un proiect sau trebuie sa discuti si sa te intalnesti zilnic cu respectivul este necesar sa mergi cu problema la un superior. Vorbeste-i acestuia despre incercarile tale de a transforma un mediu ostil, intr-unul cat mai profesional cu putinta, dar si despre atitudinea ofensatoare si necolegiala pe care o are respectivul. Cel mai probabil din acest moment lucrurile ar trebui sa se schimbe.
Iarta
Chiar daca s-au acumulat o serie de frustrari si multe momente de furie, cel mai bine este sa uiti de toate aceste lucruri si sa fii tu, inca o data, persoana care da dovada de maturitate. Daca persoana respectiva incearca sa isi schimbe atitudinea, poarta-te ca si cum nu ati fi avut nici macar o divergenta. Asadar, sterge toate interactiunile voastre din trecut cu un burete si incercati sa restabiliti o noua si fructuoasa relatie de colegialitate.
Autor: Corina Petrea
Alte articole despre
Recomandari
Newsletter Ele.ro
ma ai pe mine
- person
"zambeste iar si priveste putin:orice pahar jumatate gol mereu e si jumatate plin"