Cum sa lucrezi eficient cu oamenii enervanti

Cum sa lucrezi eficient cu oamenii enervanti
  calendar_month        
Cu siguranta lucrezi cu macar o persoana care te calca pe nervi. In ciuda faptului ca este dificil sa recunosti, interactiunea cu ea sau el este mereu un chin. Colaborarea proasta cu acest coleg iti influenteaza negativ starea de spirit si productivitatea.

Chiar daca nu poti schimba personalitatea unui coleg sau comportamentul enervant, exista cateva metode pentru a lucra mai eficient cu el sau ea. Sugestiile de mai jos se aplica celor mai comune patru tipuri de comportamente enervante.

"Plangaciosul"

Cand acestei persoane i se cere sa faca mai multa munca sau i se ofera un nou proiect, va reactiona de parca seful i-ar fi spus sa nu mai iasa niciodata din birou. Isi face nefericirea publica prin cuvinte ("Nu stiu de ce sunt singurul care primeste mai multa munca!") si prin actiuni (suspina puternic si are o expresie a fetei indurerata). Mai rau, acesta cauta simpatie si incearca sa convinga si alte persoane ca are dreptate. Orice entuziasm ai fata de job, dispare cand isi face aparitia aceasta persoana.

Cand ai de-a face cu o astfel de persoana, pastreaza-ti concentrarea asupra task-ului. Daca se plange de un deadline, ofera-i motivele pentru care treaba trebuie terminata in respectiva perioada de timp. Daca acesta continua sa se planga, schimba subiectul sau paraseste conversatia amiabil.

"Triunghiul Bermudelor"

Mergi pana in biroul ei pentru un update rapid si iesi peste cateva ore, dupa ce ti-a povestit totul in cele mai mici detalii, despre weekend-ul pe care l-a avut. Cand se opreste pe la biroul tau, deja stii ce se va intampla si te uiti cu speranta peste umarul ei, crezand ca un coleg isi va face aparitia si te va salva.

Pentru a evita sa fii trasa cu forta intr-o astfel de conversatie cu Triunghiul Bermudelor, incepe discutia prin a spune "Am doar cateva minute libere". Cand termina de spus ceva si vrea sa treaca la alt subiect, spune-i ca trebuie sa te intorci la munca, insa ai vrea sa reluati discutia mai tarziu. Foloseste e-mailul si YM cat mai mult posibil; aceste formate fac o conversatie mai greu de inceput si mai usor de terminat.

"Geniul Diabolic"

Imbraca-te cu armura de lupta cand te intalnesti cu aceasta persoana. Este foarte buna la partea tehnica a muncii sale, insa la partea de comunicare sta foarte prost. Conversatiile sunt intotdeauna scurte, e-mail-urile nu depasesc 2-3 cuvinte si pentru orice intrebare ii pui esti intampinata cu o atitudine de genul "De ce ma deranjezi?".

In acest caz, cel mai bun mod de a comunica este stilul "oglinda". Aplica strategia comunicarii scurte si la obiect, iar mail-urile sa fie cat mai concrete, fara detalii prea multe. Iti va aprecia eforturile de a oferi o informatie rapida. Mai mult, incearca sa nu o iei personal. Unii oameni prefera sa treaca imediat la fapte cand sunt la munca.

"Trantorul"

Trantorul are calitati aproape magice cand vine vorba sa scape cu mai putina munca decat restul. Acesta poate este un angajat foarte vechi si cunoscut, sau poate este foarte bun in a convinge sefii ca este productiv.

In oricare dintre cazuri, nu este treaba ta sa ii dezvalui adevarata fata, oricat de frustrant ar fi. Nu vrei sa fii vazuta drept sifonara biroului. Daca aceasta lipsa de productivitate iti afecteaza personal jobul, ridica problema in fata lui. De exemplu: "Nu te-am gasit cand aveam nevoie de un raspuns. Pe viitor, cum as putea sa dau de tine cel mai repede?". Daca comportamentul sau persista, discuta cu managerul tau (concentreaza-te pe incidente concrete si nu generaliza situatia).



Recomandari