Cum sa pui punct barfelor la birou

history_edu ele.ro calendar_month 02 Feb 2012, 08:45
Zvonurile si barfele in cadrul unui birou nu fac decat sa produca un mediu inadecvat, neprofesional si daunator unei afaceri. Daca ai o afacere si vrei sa mentii atmosfera din birou cat mai activa si lipsita de probleme, incearca sa opresti inca de la inceput tendinta angajatilor de a barfi.
Iata cateva trucuri prin care poti face acest lucru:
1. Trimite un mail general
Probabil nu este una dintre metodele la care te gandeai, insa aceasta este cea mai buna varianta prin care ii poti anunta pe angajati ca barfele nu sunt permise si agreate in firma. Specifica intr-un mod foarte clar faptul ca problemele personale se discuta cu maturitate, intre 4 ochi si desigur, in afara orelor de program. Nu ezita sa punctezi faptul ca in timpul celor 8 ore de lucru angajatii trebuie sa lucreze si nu sa piarda timpul cu barfe si zvonuri care nu isi au sensul.
2. Transmite angajatilor ca activitatea lor de pe computer este verificata
Marea majoritate a companiilor instaleaza in computerele angajatilor programe prin care pot verifica intr-un mod foarte simplu mailurile trimise si conversatiile din clientii de mesagerie scrisa. Spune acest lucru tuturor angajatilor si spune-le acestora ca vei verifica periodic conversatiile si e-mailurile trimise in timpul programului de munca. Cei care vor avea conversatii care contin barfe sau alte discutii inadecvate for fi penalizati la salariu.
3. Evita sa participi la astfel de discutii
Daca esti o persoana care lupta impotriva barfelor doar pana atunci cand ai sansa sa participi la o asemenea discutie, lupta ta va fi fara efect. In cazul in care angajatii devin prea prietenosi cu tine si incep sa iti povesteasca anumite lucruri din viata unor colegi care nu sunt prezenti la discutie, retrage-te rapid si atrage atentia angajatului barfitor.
Spune-i ca nu este normal ca el sa vina si sa iti povesteasca astfel de amanunte si ca nu este frumos sa vorbeasca despre o persoana care nu se afla de fata. Subliniaza-i ca aceste lucruri nu ar trebui sa i le spui tu, ci ca fac parte din regulile de buna purtare a oricarei persoane.
Fara indoiala persoana in cauza se va simti rusinata de aceasta discutie, dar cu siguranta ii vei taia elanul pentru barfa.
4. Intrerupe pauzele din timpul programului
Unii angajati sunt tentati sa vorbeasca foarte mult in timpul programului, fara sa tina cont de faptul ca ei sunt platiti pentru a munci in acel timp si nu pentru a vorbi. Daca ii vezi ca isi iau pauze lungi si ca vorbesc foarte mult nu iti ramane decat sa le atragi atentia. Nu le sugera ca nu ar trebui sa isi ia pauze. Din contra, indeamna-i sa faca acest lucru la fiecare ora. Cate 5 minute de pauza ar trebui sa ii revigoreze, insa pauzele ar trebui sa constea in cateva exercitii fizice usoare si nu in vorba lunga.
Sfat! Daca barfele din birou ajung sa provoace un mediu distructiv in interiorul biroului, nu iti ramane decat sa ii taxezi pe care se implica in astfel de situatii. Alege metoda potrivita in functie de stilul in care vrei sa iti conduci afacerea.
Autor: Corina Petrea
Alte articole despre