Cum stii cand trebuie sa renunti la job

Cum stii cand trebuie sa renunti la job
  calendar_month        
Multe persoane incep sa fie din ce in ce mai frustrate la locul de munca.

Acest lucru este cauzat de indatoririle prea mari, salariile prea mici, comportamentele nepotrivite ale sefilor , de nepotisme si asa mai departe.


Unele dintre aceste frustrari trec dupa un scurt concediu, insa altele se aduna, cresc si rabufnesc. Pentru a evita situatia in care ajungi la capatul puterilor si te stresezi exagerat de mult, trebuie sa stii cand sa iti dai demisia si sa iti cauti un alt job.

Renuntarea la locul de munca este un pas greu si o decizie dificila, avand in vedere faptul ca nu se fac angajari in masa in aceasta perioada. Totusi, exista situatii in care este mai bine sa renunti la un job, decat sa te imbolnavesti din cauza lui.


Stai zilnic dupa program

In situatia in care nu reusesti niciodata sa iti termini taskurile in cele 8 ore de program, iar seful iti atribuie in continuare sarcini in plus, ar fi bine sa iei masuri. Inainte de orice, discuta cu superiorul, explica-i situatia si spune-i ca daca sunt prea multe lucruri de facut, ar trebui sa mai angajeze o persoana. Din punct de vedere legal, programul full-time trebuie sa dureze maxim 8 ore.

Desigur, poti trece peste situatiile exceptionale, in care o data la cateva luni a trebuit sa stai peste program pentru a termina o balanta sau pentru a duce la bun sfarsit un proiect. Daca situatia este permanenta si iremediabila, da-ti demisia.

Nu esti apreciata

Daca in ciuda eforturilor pe care le depui, superiorii considera ca esti dispensabila si ca oricand pot gasi o persoana la fel de buna ca tine, pe bani mai putini, ar trebui sa le dovedesti ca lucrurile nu stau chiar asa.

Situatia in care te pune seful tau este una care se intampla in mod frecvent pentru a-l face pe angajat sa isi dea silinta mai mult, de teama sa nu fie inlocuit. Ar fi bine sa ai o discutie cu seful si sa ii spui ca nu esti deloc multumita de situatia creata, iar in conditiile in care lucrurile nu revin la normal, te vezi nevoita sa iti dai demisia.

Salariul este foarte mic

Ai nenumarate sarcini si responsabilitati, iar in ciuda acestor lucruri, salariul tau este foarte mic? In prima faza trebuie sa ceri o marire de salariu, aducand argumente solide: vechime, responsabilitati etc. Daca seful nu este de acord cu aceasta marire, ar trebui sa pui piciorul in prag si sa incepi sa iti cauti un alt job.

Muncesti si de acasa

Ai atat de multe sarcini incat nu reusesti sa le termini la serviciu? Ajungi acasa si pornesti computerul pentru a duce la final toate taskurile sau lucrezi si in weekend? Daca se intampla o singura daca, este in regula, dar daca se intampla de mai multe ori, lucrurile nu se desfasoara conform codului muncii, iar angajatorul tau incalca regulile. Pune-l in fata faptului implinit, roaga-l sa iti taie din taskuri si spune-i ca nu vrei sa mai lucrezi de acasa. Altfel, lasa-l sa inteleaga ca mai exista si alti angajatori care s-ar bucura sa lucrezi pentru ei.

Ai primit o oferta mai buna

In momentul in care primesti o oferta mai buna, nu te uita in urma si gandeste-te doar la binele tau. Accepta orice job este in avantajul tau si lasa regretele la o parte.

Autor: Ana-Maria Dragota

Recomandari