Obiceiuri care ii enerveaza pe colegii tai de birou
history_edu ele.ro calendar_month 19 Apr 2012, 10:13
Indiferent de cat de bine te intelegi cu colegii tai si oricat de populara ai fi printre acestia, sunt anumite gesturi care te pot "transfera" cu usurinta in extrema cealalta. Iata care sunt aceste lucruri.
Utilizarea functiei de speaker
Functia de specker este cu adevarat utila in momentul in care ai mainile ocupate si nu poti tine telefonul/receptorul, insa acest lucru nu este tocmai recomandat intr-un birou plin cu oameni care lucreaza si care incearca sa se concentreze.
Cel mai bine este sa achizitionezi un aparat bluetooth sau sa muti conversatia intr-o incapere in care nu se mai afla nimeni.
Mestecatul gumei
Nu se va supara nimeni daca vei mesteca guma fara sa faci zgomot, dar cu siguranta nimeni nu suporta persoanele care plescaie si care fac baloane. Poate ca ti se pare distractiv, dar ar fi bine sa pastrezi aceasta modalitate de distractie pentru momentele in care esti singura sau eventual cu prietenele tale.
Consumul de alimente in birou
Indiferent ca miros sau nu, alimentele nu ar trebui consumate la birou. Nimanui nu ii face placere sa vada cum un coleg de birou savureaza o portie de paste cu carne sau cum resturi de alimente cad printre taste. Cel mai bine este sa te folosesti de pauza de masa si sa iesi in afara cladirii pentru a servi masa sau sa folosesti cu increderea bucataria pusa la dispozitie de companie.
Utilizarea incorecta a functiilor e-mailului
Functiile de forward sau reply all pot deveni agasante daca sunt utilizate fara niciun sens. Incearca sa anticipezi care mesaje trebuie trimise catre toata lumea si care ar trebui sa aiba ca destinatator doar pe cel care a trimis e-mailul.
Incearca sa te pui in locul colegilor tai si sa iti dai seama cat de enervant este sa primesti nenumarate mesaje care nu te privesc deloc. Acele mailuri nu vor face decat sa ii streseze pe colegi, sa le incetineasca ritmul de munca si sa te aseze pe "lista neagra" a colegilor.
Faptul ca iti iei liber in zilele aglomerate
Nimanui nu ii face placere ca trebuie sa vina mai devreme si sa plece mai tarziu in anumite zile, cand volumul de munca este marit semnificativ, asa ca ar trebui sa tii cont de acest lucru. Evita sa iti iei liber fix in aceste zile, exceptie facand situatiile cu adevarat urgente.
Faptul ca vii la munca cand te simti rau
Daca esti racita, suferi de gripa sau vreo alta afectiune care se raspandeste foarte usor, ar fi mai bine sa ramai acasa.
Colegii tai vor fi cu siguranta deranjati de faptul ca stranuti tot timpul si ca imprastii astfel microbii in aer. Cel mai bine este sa ramai acasa in perioada in care esti bolnava, fie ca acest lucru inseamna ca ai nevoie de concediu medical sau ca iti vei rezolva toate taskurile de acasa.
Faptul ca nu iti asumi responsabilitatea
Daca faci o greseala si incerci sa dai vina pe altcineva sau pe anumiti factori, nu vei fi privita cu ochi buni nici de catre colegii tai si nici de catre superiori. Oamenii care isi asuma responsabilitatea pentru faptele lor si care incearca sa remedieze situatia au mai mult de castigat spre deosebire de cei care incearca sa se ascunda.
Autor: Corina Petrea
Alte articole despre