Petrecerea de birou - cum ne comportam?
history_edu ele.ro calendar_month 18 Dec 2008, 11:25
Asteptam cu nerabdare fiecare eveniment care ne-ar putea aduce petrecerea in birou. Este timpul in care suntem veseli, voiosi, haiosi, imbracati frumos, bine aranjati si frumos parfumati. Dar acestea nu sunt motive sa exageram, nu-i asa?
Desi aceste petreceri de cele mai multe ori implica muzica, alcool si imbracaminte confortabila, nu te lasa purtat de val. Petrecerile de birou sunt in continuare legate de mediul de afaceri, de campul tau de munca, iar daca iti doresti sa ai succes, ar trebui sa te porti moderat si in aceste conditii.
Iata cateva din aspectele la care noi ne-am gandit ca fiind ceva ce ar trebui sa le respecti:
Poarta-te cu respect cu persoanele de sex opus. Inainte, locul de munca era rezervat exclusiv barbatilor, iar petrecerile de serviciu incurajau anumite forme specifice de comportament. Intr-o era in care din ce in ce mai multe femei ocupa locurile de munca dintr-o companie iar cazurile de hartuire sexuala s-au tot ivit, modul in care colegii de sex opus se poarta intre ei a intrat in centrul atentiei. Glumele si comentariile care sunt inacceptabile la locul de munca raman la fel de interzise si la petrecerile de birou. Se pare ca si in Romania din ce in ce mai multi angajatori stipuleaza in contractele de munca o clauza prin care li se interzic angajatilor relatiile personale in cadrul companiei, tocmai de frica unui scandal de hartuire sexuala sau pur si simplu angajatorul incearca sa limiteze totul la un cadru cat mai profesionist.
Bea cu masura sau chiar deloc. Evita pe cat de mult posibil consumul de acool sau daca nu, bea in limitele bunului simt. Bauturile soft sau cocktailurile fara alcool pot fi o alternativa. De ce? Pentru ca nimeni nu vede cu ochi buni un angajat sau un coleg care nu isi cunoaste limitele si abuzeaza de alcool, mai ales atunci cand acesta provoaca dependenta. Gandeste-te ca imaginea ta va avea de suferit enorm daca la una din aceste petreceri iti vei pierde controlul si te vei purta necorespunzator. Sfatul nostru este ca daca vei vrea sa bei, chiar daca putin, ai grija sa mananci ceva in acest timp sau sa fi mancat inainte.
Ai grija la mancare. Nu te plimba in jurul mesei de cand ai ajuns la petrecere si pana in momentul in care ai plecat. Socializeaza in timp ce servesti o gustare. Evita mancarurile sarate, grase sau altele care te pot face sa iti fie sete si sa ai un motiv in plus pentru care sa bei.
Imbraca-te corespunzator. Daca petrecerea are loc dupa programul de munca, consulta-te cu organizatorii petrecerii ce fel de tinuta este ceruta. Daca petrecerea este formala, ai grija sa ai la tine de schimb haine formale. Daca la petrecere poti veni imbracat in codul business casual, evita tricourile si blugii. Mai presus de toate, nu purta haine foarte scumpe sau prea decoltate. Pastreaza-le pentru alte ocazii caci pentru petrecerile de birou nu sunt potrivite.
Punctualitate. Punctualitatea este foarte importanta la orice eveniment business. In cazul in care intarzii ai grija sa anunti. Daca petrecerea are loc intr-un loc cu care nu esti familiarizat, afla din timp cum poti ajunge, sau in cel mai bun caz poti ruga pe cineva de la birou sa te insoteasca.
Tine minte, petrecerea este o eveniment social. Profita de aceasta ocazie si comunica cu toti colegii si clientii tai. Este un moment bun prin care iti poti arata multumirea fata de ei, fata de serviciile companiei, de ajutorul in echipa de care beneficiezi alaturi de colegii tai si de fidelitatea clientilor tai.
Atunci cand cunosti oameni noi... Ai grija sa stabilesti un contact vizual, repeta-i numele, si strange-i mana, dar nu prea puternic. Nu rata nicio ocazie de a-ti mari reteaua de prieteni. In acest mod, nu ignora persoanele care nu sunt din companie, ca sotiile sau sotii colegilor si colegelor tale. Poarta conversatii cu ei, poate ai sansa sa descoperi o persoana interesanta, influenta, cu o cariera stralucita, etc. De cele mai multe ori ei sunt cei care nu se simt foarte confortabil la aceste petreceri pentru ca nu cunosc pe nimeni, nu fi tu cel sau cea care ii ignora.
Orice comportament pe care il vei adopta la petrecerea de la serviciu te va diferentia intr-un mod sau altul de ceilalti. Fie ca negativ, fie ca pozitiv. De ce sunt atat de importante petrecerile de birou?
Pentru ca astfel ai ocazia de a vedea si cealalta parte a colegului tau cu care muncesti. Asa vei vedea care este echilibrat, care este iresponsabil, care este petrecaret, cui ii place sa bea si sa manance excesiv, care sunt cei care fac glume bune si care sunt cei care sunt demni de admirat in continuare. Tine minte ca aceste petreceri de birou au reusit sa ruineze cariere extraordinare prin simplul fapt ca nu s-au purtat corespunzator. Ai grija sa transmiti mesajul corect si sa iti construiesti cariera cu fiecare ocazie pe care o intalnesti.
Alte articole despre
Recomandari
Newsletter Ele.ro
realitatea
- person
"zambeste iar si priveste putin:orice pahar jumatate gol mereu e si jumatate plin"