Relatiile cu colegii: ma plac sau nu?

Relatiile cu colegii: ma plac sau nu?
  calendar_month        
Este adevarat ca atunci cand ne alegem un loc de munca este, sau cel putin ar trebuie sa fie, pentru ca ne place ceea ce facem. Vrem sa ne dezvoltam cariera si profitam de orice posibilitate de a invata, de a cunoaste, de a lucra. Insa lucrul nu este singura activitate pe care o desfasuram atunci cand ne afla la job: interactionam cu colegii, cu membri echipei, cu sefii, cu colegii de la departamentul de alaturi. Iti place atmosfera de la job?

Daca lucrezi intr-un mediu in care toti angajatii sunt de aceeasi varsta cu tine, iti va face mare placere sa te duci la job. Nu numai ca iti va fi foarte usor sa ii abordezi pentru ca ai o multime de subiecte in comun cu cei din generatia ta, dar iti va fi si usor sa stabilesti relatii de prietenie, iti vei dori sa iti petreci timp si in afara orelor de program cu ei. Dar ce se intampla atunci cand intr-un mediu de acest gen apare o persoana neplacuta? Poti fi chiar tu acea persoana neplacuta cu care nimeni nu isi doreste sa lucreze, cu care nimeni nu interactioneaza... Dar de ce oamenii se poarta asa cu ea, el sau cu tine? Ce trebuie sa nu faci atunci cand esti la un loc de munca?

Iata cateva din situatiile pe care noi le-am identificat si in care iti recomandam sa nu te afli daca vrei sa iti pastrezi o imagine buna in companie:

Vorba lunga.... Iti scurteaza salariul si iti afecteaza relatiile cu colegii. Nu a spus nimeni ca nu este bine sa comunici, sa interactionezi, sa intri in contact cu noii tai colegi, insa totul, ca orice altceva, trebuie facut cu o limita. Nu este nimeni obligat sa auda ceea ce tu ai de zis, vrute si nevrute. Daca inca nu ti-ai dat seama de ce oamenii pleaca atunci cand ai inceput tu sa vorbesti, poate este timpul sa le analizezi reactiile in timp ce incepi o conversatie. Fii atent daca sunt ofesanti de ceea ce zici, daca au impresia ca nu stii ce vorbesti, daca ii plictisesti sau pur si simplu ii deranjezi prin ceea ce zici. In plus, atata vorbaraie nu va face decat sa iti intarzie activitatea. Vei ramane in urma cu proiectele daca te vei duce la job numai sa vorbesti.

Ce poate sa fie mai enervant la locul de munca decat o persoana care este vesnic nemultumita? Pe langa stresul si incordarea acumulata din cauza sarcinilor ce trebuie indeplinite, o persoana care nu e niciodata multumita de orele de munca, de salariu, de colegi, de concedii, de sefi, etc., s-ar putea sa fie prea mult peste puterile cuiva de a suporta. Este foarte posibil ca cineva sa nu mai suporte si sa reactioneze cam urat. In concluzie, evitati sa fiti persoana agasanta si enervanta din birou, ori daca va confruntati cu asa ceva, fiti diplomat.

Pauzele lungi si dese cheia marilor succese? Nu si atunci cand te pierzi in pauza de cafea sau cand fumezi ?prea mult?. Nu poti sa pleci din 20 in 20 minute sau mai des sa fumezi sau sa bei cafea. Nu poti sa fumezi 3 pachete de tigari pe zi si nici sa bei o punga de cafea la 8 ore de munca. Poate colegii tai au nevoie de tine si nu au unde sa te gaseasca pentru ca tu ti-ai luat iarasi pauza. Poate ca cei din birou vor fi enervati de iesitul si intratul tau vesnic pe usa. Nu lasa sa se ajunga la o asemenea situatie.

Alta poveste este cea cu venitul si plecatul de la birou. Daca vii ultimul si pleci primul cu siguranta ca nu vei atrage simpatii din partea nimanui, nici chiar din partea sefului. Mai mult, el s-ar putea sa fie cel care sa va sanctioneze pentru lipsa ta de respect fata de cei care muncesc din greu.



Reguli. Ce poate sa fie mai important intr-o firma decat respectarea regulilor ei si bunul simt? Nimic. Daca lasi dezordine peste tot pe unde te duci, daca nu stii ce este acea o regula si cum trebuia ea respectata, si daca duci lipsa de bun simt, atunci nu te mai mira de ce colegii tai te evita. Va duceti activitatea intr-o comunitate, deci ati face bine sa va revizuiti comportamentul pentru ca nu este nimic mai deranjant decat o persoana lipsita de bun simt.

Lauda, de orice fel ar fi ea, exagerata, nu miroase a bine. Daca sunteti genul de persoana care isi linguseste seful, comploteaza impotriva colegilor, care isi urmareste seful constant si ii face pe plac si il lauda, nu ar trebui sa va mire de ce colegii dvs. se uita atat de urat. Daca interesul tau major este sa te pui bine cu seful, poti face acest lucru si fara sa iti deranjezi colegii..

Barfa. In orice comunitate exista si zvonuri, barfe, secrete, etc. Daca tu esti una din persoanele care cum afla ceva da mai departe si rupe increderea celorlalti, cu siguranta ca imaginea ta va avea de suferit. Nu este nimic mai enervant ca un coleg care isi pierde timpul vorbind despre ceilalti.

Recomandari