Telefonul mobil si eticheta profesionala

Telefonul mobil si eticheta profesionala
  calendar_month        
Probabil nu ti s-a intamplat doar o data sa te enerveze si deranjeze persoane ale caror bune maniere au disparut in momentul in care le-a sunat telefonul mobil.

Din pacate, exista foarte multi oameni care nu realizeaza ca trebuie sa tina cont de anumite reguli atunci cand vine vorba despre convorbirile si utilizarea telefonului mobil.


Desi aceste situatii sunt lucruri de care trebuie sa se tina cont in mod general, indiferent de situatie si moment, ele ar trebui sa fie luate in considerare mai ales intr-un spatiu de afaceri si la locul de munca.

Iata care sunt cele mai importante reguli de utilizare a telefonului mobilpentru o eticheta cat mai buna de afaceri:

Inchide telefonul atunci cand este necesar

Cand te afli intr-o intalnire importanta, la interviu, la o prezentare sau la o sedinta de birou, asigura-te ca telefonul mobil este inchis sau cel putin dat pe silent (fara vibratii). Daca totusi uiti sa faci acest lucru inainte de intalnire si suna, respinge rapid apelul si comuta telefonul repede pe profilul silentios.

Daca vei raspunde la telefon in timpul unei intalniri de afaceri, iti asumi riscul de a-ti forma o imagine foarte proasta si sa pierzi orice sansa de a-ti atinge scopul.

Daca astepti un telefon important...

Daca totusi stii ca urmeaza sa primesti un telefon important (din partea superiorului, de exemplu) in timpul unei sedinte, ar fi bine sa te asezi cat mai aproape de usa pentru a iesi rapid, fara sa iti deranjezi colegii.

Inainte de a iesi insa, informeaza-ti politicos colegii ca trebuie sa preiei conversatia respectiva. De asemenea, asigura-te ca aceasta va fi extrem de scurta, discutand doar strictul necesar. Altfel, risti sa pierzi multe informatii pretioase si iti vei enerva colegii cerandu-le un rezumat.

Ia in considerare varianta mesajelor text

Daca o persoana te suna insistent, trimite-i un mesaj, daca ai posibilitatea sa o faci intr-un mod cat mai putin evident. Scrie-i persoanei respective ca esti intr-o sedinta si ca o vei contacta in cel mai scurt timp posibil. Atentie! Nu este necesar sa scrii mesajul imediat, ci doar la momentul oportun, atunci cand acest lucru nu va reprezenta o piedica sau o distragere a atentiei tale.

Mentine volumul scazut

Atunci cand esti in birou, ar fi bine sa cobori foarte mult volumul soneriei, astfel incat sa auzi doar tu telefonului atunci cand suna. Este destul de frustrant pentru colegii tai sa fie obligati sa asculte cum iti suna telefonul.

De asemenea, incearca sa nu il lasi pe birou in timp ce tu esti plecata din incapere, indiferent ca telefonul suna foarte incet sau este pe vibratii. Ia-l cu tine oriunde ai merge, chiar daca stii ca vei lipsi doar doua minute.

Seteaza un ton de apel simplu

Rigtonurile sunt de obicei de evitat atunci cand iti petreci foarte mult timp la birou sau cand mergi la o intalnire. Chiar daca esti fana Lady Gaga, Justin Bieber sau Jennifer Lopez, ar fi bine sa setezi un ton cat mai simplu. Ringtonurile melodiilor preferate lasa-le pentru weekenduri sau pentru atunci cand esti acasa.

Autor: Ana-Maria Dragota

Recomandari