Atitudinea ecologista ajuta pe timp de criza

Atitudinea ecologista ajuta pe timp de criza
  calendar_month        
Gestionarea atenta a resurselor reprezinta nu numai o atitudine ecologista ci si prima regula din ghidul de supravietuire pe timp de criza economica.

Daca unele cheltuieli de resurse - financiare in speta - pot fi reduse simplu prin renuntarea voita la anumite categorii de produse dispensabile traiului zilnic, altele pot scapa usor atentiei noastre, datorita caracterului lor permanent - cum este cazul cheltuielilor de intretinere a gospodariei.

Optimizarea consumului de apa si electricitate poate insemna economii mari la facturi (si, in acelasi timp, o atitudine ecologista).

Iar un prim pas catre economii importante pe termen lung este renuntarea la electrocasnicele vechi. Sistemele buy-back vin in ajutorul consumatorilor, prin oferte foarte avantajoase la achizitia produselor noi si eficiente din punct de vedere al consumului.

Electrocasnicele vechi consuma foarte multa energie in comparatie cu cele moderne, care dispun de tehnologii eficiente. De exemplu, masinile noi de spalat consuma astazi cu 50% mai putina energie si 60% mai putina apa comparativ cu cele care au o vechime de 20 de ani. Totodata, cele mai performante frigidere consuma doar un sfert din energia necesara functionarii unui frigider din 1990.



In Romania, gradul de inlocuire a vechilor electrocasnice este mai redus comparativ cu alte tari europene, fiind evidenta tendinta consumatorilor de a pastra electrocasnicele o perioada mai lunga decat durata de viata recomandata a acestora, ceea ce genereaza costuri mult mai ridicate pentru bugetul de utilitati al familiei. In tara la noi, peste 50% din populatie foloseste echipamentele electronice si electrocasnice pana cand acestea se strica.

Pe langa economiile pe care le intermediaza, reciclarea electrocasnicelor vechi se infatiseaza cu titlul de obligativitate daca avem in vedere datele statistice privind nocivitatea lor pentru mediul inconjurator. La nivelul Uniunii Europene exista la ora actuala peste 188 mil. de electrocasnice mari mai vechi de zece ani. Daca ar fi inlocuite cu unele noi, emisia de CO2 ar fi redusa cu 22 milioane de tone pe an, iar 44 TWh de energie electrica ar fi economisite, ceea ce echivaleaza cu cantitatea de emisii a peste 6 milioane de masini. In Europa rata de crestere a deseurilor de echipamente electrice si electronice este de patru ori mai mare decat cea a deseurilor menajere, iar nocivitatea lor este de zece ori mai mare decat a deseurilor obisnuite.

In acest context, compania Arctic, liderul pietei romanesti de electrocasnice, a dat startul campaniei de buy-back "Cu Arctic e profitabil sa reciclezi!", ce se desfasoara in perioada 1 martie - 1 mai la nivel national.

Pentru consumatori campania are doua obiective centrale:

Educarea consumatorilor cu privire la colectarea deseurilor din echipamente electrocasnice
Reducerea facturilor la utilitati in cazul achizitionarii de electrocasnice noi, performante

Campania este realizata in parteneriat cu Asociatia Romana pentru Reciclare RoRec si vizeaza stimularea inlocuirii electrocasnicelor vechi cu altele noi prin achizitia de electrocasnice Arctic in sistem buy-back. Acest sistem presupune acceptarea unui produs vechi ca avans la vanzarea unuia nou. Astfel, predand un aparat frigorific vechi sau o masina de spalat, indiferent de marca, la unul dintre centrele de colectare sau la unul dintre magazinele participante la promotie, fiecare consumator primeste in schimb o reducere de 150 RON la achizitionarea unui nou echipament frigorific sau masina de spalat Arctic.



www.arcticbuyback.ro

Recomandari