6 mituri false in nutritie si dieta

6 mituri false in nutritie si dieta
  calendar_month        
O dieta echilibrata e tot ce ai nevoie pentru a slabi si a-ti proteja sanatatea. Iata care sunt cele 6 mituri nutritionale de care poti uita!

1. Ciocolata inseamna calorii goale

De fapt, ciocolata neagra e un aliment cat se poate de sanatos. Cacaua este bogata in flavonoide - aceiasi compusi sanatosi care intra si in compozitia vinului rosu si a ceaiului verde.

Intr-un studiu recent, cercetatorii greci au descoperit ca 100 mg de flavonoide consumate zilnic din ciocolata relaxeaza vasele de sange, imbunatatind fluxul sangvin catre inima. Si tine minte: ciocolata cu lapte nu este la fel de bogata in flavonoide ca cea neagra!

2. Snack-urile din tonomate sunt cosmaruri nutritionale

Uneori, tonomatele cu alimente sau mancarurile din benzinarii sunt mai sanatoase decat fast food-urile, daca stii ce sa alegi si nu te lasi prada poftelor.

3. Bauturile sportive sunt ideale pentru racorirea de dupa antrenament

Bauturile sportive de tipul Gatorade contin carbohidrati si reprezinta un mod extraordinar de rehidratare si energizare a organismului. Ele ajuta la refacerea stocului de glicogen, dar nu confera intotdeauna si aminoacizii necesari pentru repararea muschilor.

Pentru a te recupera mai repede dupa ora de fitness, opteaza pentru o combinatie proteine-carbohidrati, ce nu poate fi oferita doar de aceste bauturi.

Asadar, dupa ce consumi o bautura sportiva, mananca si un bol de cereale integrale cu lapte degresat sau doar laptele.

4. Sucurile dietetice sunt bune

Studiile arata ca sucurile dietetice favorizeaza de fapt ingrasarea. Doar pentru ca aceste bauturi contin calorii putine nu inseamna ca nu ingrasa! Ele contin doar 5 calorii la portie datorita indulcitorilor artificiali, dar cercetarile sugereaza ca ele intretin pofta de dulciuri. Se pare ca oamenii care beau zilnic suc dietetic au risc crescut de sindrom metabolic.

5. Saritul peste mese te ajuta sa slabesti

Realitatea e ca cei ce sar peste mese, mai ales peste micul dejun, se ingrasa. Daca sari peste micul dejun, creierul nu mai are putere sa spuna nu gustarilor. Consecintele sunt grele: potrivit unui studiu din 2005, cei care iau micul dejun au cu 30% riscuri mai mici sa devina obezi sau supraponderali. Micul dejun perfect se compune din: oua, bacon si paine prajita. Optiunea cea mai rea: clatite cu gem.

6. Trebuie sa iei 3 mese pe zi

Gresit! Trebuie sa iei 3 mese plus 2-3 gustari pe zi! Majoritatea dietelor condamna gustarile dintre mesele principale, dar daca rontai alimentele potrivite la momentele potrivite, vei avea energie intreaga zi. Mese frecvente inseamna lipsa frustrarilor si a senzatiei de foame.

Autor: Nuage

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right