Agar-agar si spirulina: doua alge pentru silueta ta!

Agar-agar si spirulina: doua alge pentru silueta ta!
  calendar_month        
Doua alge sunt acum la moda pentru binefacerile lor nutritionale si impactul lor asupra siluetei. Extras dintr-o alga mica rosie, agar-agar-ul absoarbe apa si formeaza o bariera de protectie care aspira grasimile si zaharurile. El se umfla si sa da senzatia de saturatie. In ceea ce priveste spirulina, aceasta planta are proprietati anti-adiabetice.

Agar-agar: o planta pentru temperarea apetitului

Agar-agar-ul este un gelifiant 100% vegetal, extras dintr-o mica alga rosie, care se gaseste in comert sub forma unei pudre albe. Constituit in proportie de 80% din fibre solubile, el se umfla in stomac si tempereaza astfel apetitul. In plus, agar-agar-ul formeaza un fel de gel care actioneaza impotriva colesterolului.

Este un produs traditional al alimentatiei japoneze, prezentand numeroase calitati daca vrei sa slabesti. In ceea ce privete aportul sau caloric, este aproape egal cu zero.

La fel ca si toate celelalte fibre solubile (prezente in marea majoritate a legumelor si fructelor in doze mai mici), cele provenite din agar-agar capteaza o parte din grasimile si zaharurile consumate in timpul mesei, reducand astfel asimilarea caloriilor in organism. Cu agar-agar putem scapa de aproximativ 300 de calorii pe zi.

Cum il consumam?

Poti sa consumi agar-agar-ul in diverse moduri: inainte de masa, de exemplu, sau poti sa-l pui in mancare cu un minut inainte s-o scoti de pe foc.

Daca alegi sa consumi aceasta alga inainte de masa, pune 1 g de agar-agar intr-o bautura calda (ceai, bulion, supa) si lasa-l sa fiarba un minut. Amesteca bine si consuma rapid bautura al carei gust si culoare vor ramane neschimbate.

Pus direct in mancare, acest aditiv te va satura mai repede si vei consuma astfel mai putine calorii. De altfel, poti inlocui gelatina alimentara din toate prajiturile cu agar-agar.

Doza maxima de agar-agar care poate fi folosita pe zi este de 3 g, oricare ar fi forma sa de utilizare. Consumat in cantitate mare, el devine laxativ.

Spirulina, un aliat anti-diabet!77202.jpg

Spirulina este o cianobacterie numita si "alga albastra", ce exista de mai mult de trei miliarde de ani si care contine in proportie mare proteine si numeroase nutrimente.

Adesea considerata un "super-aliment", ei i se atribuie numeroase calitati (anti-cancer, anti-imbatranire, intarirea sistemului imunitar).

In ceea ce priveste reducerea diabetului, studiile indica faptul ca spirulina poate favoriza controlul glicemiei la persoanele diabetice, insa proprietatile sale asupra siluetei nu s-au demonstrat inca.

Recomandari