Cum te ajuta muraturile sa slabesti

Cum te ajuta muraturile sa slabesti
  calendar_month        
Muraturile traditionale pot juca un rol important in alimentatie daca vrei sa slabesti. Afla cum te ajuta muraturile sa slabesti si cum sa consumi aceste alimente pentru beneficiul maxim.

Efectul muraturilor in scaderea in greutate depinde in mare masura de modul cum sunt preparate. Muraturile pot fi eficiente pentru a slabi atunci cand vorbim de legume murate, nu de oua sau alte alimente care sunt murate.


Ce valoare nutritionala au muraturile

Primul avantaj al muraturilor este ca pastreaza calitatea nutritiva a legumelor in mod integral. Procesul de murare, in saramura sau otet, aduce insa mai multe beneficii.

Muraturile in saramura sunt considerate probiotice, iar otetul folosit la muraturi poate reduce indicele glicemic al alimentelor bogate in carbohidrati consumate la aceeasi masa.

In medie, un castravete murat are 143 g si ofera numai 17 calorii, dar toate beneficiile unei legume proaspete. Castravetii mici, la greutatea de 37 g, au numai 4 calorii, dintre care 0,2 g de proteine si 0,5 g glucoza.

Beneficiile muraturilor la dieta

Consumul excesiv de sare nu este recomandat, dar legumele murate intr-o saramura care nu este foarte concentrata contin suficienta sare astfel incat sa stimuleze setea. Cand bei mai multa apa, stomacul se umple mai repede, iar foamea potolita cu apa te poate ajuta sa renunti la kilogramele in plus.

Muraturile in otet te pot ajuta in special la mesele bogate, deoarece acizii din otet si muraturi pot impiedica absorbtia totala a carbohidratilor in stomac. Ingredientul cheie este acidul acetic.

Otetul de mere poate aduce mai multe beneficii pentru intregul organism, dar este folosit in prezent mai rar ca ingredient pentru muraturi, fata de clasicul otetul de vin cu concentratie 9%.

Beneficiile muraturilor pentru slabit sunt observate mai ales la cele care nu contin zahar. Adaosul de zahar in otetul pentru muraturi le creste continutul de glucide, odata cu numarul de calorii.

Dezavantaje ale consumului de muraturi

Chiar daca pot fi considerate atuuri pentru muraturi, sarea si otetul includ dezavantaje pentru organism. Consumata in exces, sarea poate creste riscul aparitiei unor boli cardiovasculare. Nivelul ridicat de sodiu in organism creste tensiunea arteriala si poate duce la probleme cu inima pe termen lung.

Otetul creste aciditatea in corp, iar unele studii au aratat ca atunci cand pH-ul din organism este prea scazut, unele boli apar mai usor.

Secretul muraturilor pare a fi consumul moderat, in portii mici, de maxim doua ori pe zi. Muraturile din comert care contin inculcitori, arome artificiale sau conservanti nu te ajuta la fel de mult sa slabesti.

Organizatia Mondiala a Sanatatii a publicat in 2009 un studiu cu privire la rolul muraturilor in cancerul esofagian. Muraturile nu pot fi considerate un aliment cancerigen atunci cand sunt consumate cu moderatie, dar riscul aparitiei acestei boli este mult mai ridicat in unele zone din China, unde legumele murate asigura o parte foarte importanta a alimentatiei zilnice. Din acest motiv, un regim de slabit bazat pe consumul excesiv de muraturi nu este recomandat.

Autor: Iulia Anghel

Recomandari