Noua ecuatie a dietei

Noua ecuatie a dietei
  calendar_month        
Nicio dieta nu a putut vreodata sa ocoleasca legile termodinamicii. Fie ca apelezi la solutii de slabit fara carbohidrati sau fara grasimi sau fara cine stie ce alte substante, in mod clar principiul de baza este acelasi. Trebuie sa arzi mai multe calorii decat consumi!

Chiar si atunci cand a aparut noua dieta minune, dieta volumetrica ce utilizeaza termeni precum densitatea energiei si satietate pentru a descrie de ce anumite alimente iti taie mai repede pofta de mancare decat altele, s-a constatat ca nu poti topi pur si simplu grasimile.

Totusi noile cercetari in domeniu arata ca partile corpului unde se dupune grasimea pot oferi cel mai bun indiciu despre ce dieta se potriveste fiecarui individ.

Deja am acceptat faptul ca o anume dieta nu ofera aceleasi rezultate pentru toata lumea. Unii dintre noi suntem pur si simplu genetic dispusi sa ardem grasimile mai repede si mai eficient decat altii. Restrictiile de calorii la dieta, in mod similar vor produce rezultate diferite. Raspunsul la toate aceste dileme este se pare, insulina.



In timp ce digestia descompune alimentele ingerate in combustibili zaharosi, care ne mentin nivelul energiei, insulina actioneaza capacitatea corpului de a depozita excesul de zahar transformandu-l in grasime. Insulina era deosebit de importanta pentru stramosii nostri, care aveau nevoie ca energia de la o masa la alta sa dureze cat mai mult deoarece trebuia vanata urmatoarea masa.

In zilele noastre, cand mancarea este peste tot, insulina poate fi indusa in eroare. Aceasta poate sa actioneze contrar nevoii noastre de a slabi atunci cand ne masuram portiile si nu mancam mai nimic. Dupa o masa saraca in calorii insulina trece la treaba arzand foarte repede cantitatea de zahar pe care am consumat-o, reaparand astfel senzatia de foame si o noua nevoie de a manca.

De asemenea si reactia insulinei difera de la om la om, dar daca am reusi sa masuram viteza de reactie a insulinei am putea scapa de diete absurde si te griji cu privire la greutatea noastra.

Intr-un studiu efectuat pe 73 de adulti obezi s-au analizat secretorii de insulina. Persoanele care secreta rapid multa insulina dupa ce au ingerat foarte putin zahar tind sa depuna grasime in jurul taliei. Acestia au o conformatie de tip mar. Persoanele care secreta mai putina insulina depun grasime pe solduri, conformatie de tip para.
77323.jpg

Aceste diferente sunt mai mult decat estetice. Studiul a demonstrat ca tipologia mar nu va pierde in greutate cu o dieta ce restrictioneaza grasimile la fel de eficient ca si cu o dieta cu aport glicemic scazut - care separa carbohidratii simpli de cei compusi. Tipologia para tinde sa se descurce la fel de bine cu ambele feluri de dieta, insa rezultatele sunt mai profunde decat numarul kilogramelor pierdute.

In timp ce perele tind sa reacumuleze kilogramele pierdute, merele care au slabit pe baza dietei hipoglicemice s-au mentinut fara a mai avea fluctuatii de greutate. Ceea ce nu a reusit studiul sa demonstreze este legatura dintre tipologia corpului si nivelul de secretie al insulinei. De aceea recomndarea ca merele sa se aboneze pe viata la dieta Atkins nu poate fi facuta.

Pentru merele care cauta dieta perfecta este obligatoriu sa treaca printr-o serie de analize medicale care sa le confirme nivelul glicemiei si sa le sugereze dieta potrivita. Perele in schimb sunt lasate in ceata. Pentru ca la acestea efectul yoyo nu pare sa dispara, singura sugestie a cercetatorilor este abordarea dintotdeauna: mancatul mai putin.



Recomandari