5 trucuri pentru prevenirea depresiei postnatale

5 trucuri pentru prevenirea depresiei postnatale
  calendar_month        
Nu exista metode sau tehnici dovedite stiintific prin care sa previi depresia postnatala , insa exista cateva trucuri care te pot ajuta sa diminuezi riscul de a suferi de una dintre cele mai frecvente si coplesitoare conditii medicale dupa nastere!

Sa nu fi in stare sa iti tii copilul in brate, sa il ingrijesti si sa il iubesti asa cum merita este crud pentru orice mamica, iar depresia posnatala are aceste "simptome"! Masurile pe care le poti lua in timpul sarcinii nu garanteaza efectul profilactic, insa te ajuta sa ai un organism sanatos si un echilibru psihic care sa tina la distanta aceasta afectiune nemiloasa!

1. Evita schimbarile majore!

Nu face modificari majore in viata ta in timpul sarcinii sau imediat dupa nastere! Acestea isi pun amprenta asupra starii tale emotionale si te fac vulnerabila la a suferi de depresie postnatala.

Perioada de dupa nastere este una foarte emotiva, vulnerabila emotional, si orice schimbare (de locuinta, de loc de munca, despartire de familie, de partener etc.) poate deveni factor declansator.

Nu este obligatoriu ca acest tip de depresie sa apara imediat dupa nastere, pot trece zile, sapataman si chiar luni pana sa se instaleze!

2. Tine la distanta traumele emotionale!

In stransa legatura cu schimbarile pomenite mai sus sunt traumele emotionale, care creeaza cadrul perfect pentru instalarea unei astfel de depresii. Asa ca incearca sa tii lucrurile sub control in familia si in relatia ta sau in alte domenii ale vietii, macar in timpul sarcinii sau dupa nastere.

Daca nu le poti impiedica, cere ajutorul terapeutic al unui psihologic, pentru a gestiona si tine in frau eventualele repercusiuni care ar putea aparea dupa nastere.

3. Pregateste-te temeinic pentru nastere!

Aplica orice trucuri si adopta orice mijloace care sa te ajute sa ai o nastere mai usoara. De la Yoga, Lamaze, exercitii Kegel, alimentatie si pana la masaj si aromaterapie, incearca toate metodele care-ti sunt la indemana si care iti creeaza o stare de relaxare si liniste, dar care te ajuta sa ai o nastere fara dureri si disconfort.

4. Inconjoara-te de persoane dragi la nastere!

Atunci cand incepe travaliul, intra in scena si panica si stresul. Este important sa ai alaturi de tine persoane dragi, pregatite sa iti ofere suportul emotional de care ai nevoie.

Poti angaja chiar o doula, o persoana care are grija sa iti asigure echilibrul fizic si psihic pe toata perioada sarcinii si la nastere. Ea te pregateste de nastere cu ajutorul unor tehnici speciale, iar riscul de a suferi de depresie dupa nastere este minim.

5. Adopta un stil de viata sanatos in timpul sarcinii!

Ai grija de corpul si de psihicul tau pe toata perioada sarcinii! Adopta o dieta echilibrata, fa cat mai multa miscare si asigura-te ca te odihnesti suficient si respecti intocmai sfaturile medicului. Acestea sunt solutia unei sarcini sanatoase si contribuie la diminuarea riscului de depresie postpartum.

Aceste metode nu garanteaza prevenirea acestui tip de depresie, dar contirbuie la asigurarea unei stari de sanatate stabile, din punct de vedere psihic si fizic, ceea ce ar trebui sa fie suficient pentru ca depresia postnatala sa fie pastrata la distanta.

Autor: Daniela Ganciu

Sursa: Foto:www.whyoga.com

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Creativitatea pe fonduri structurale
  • person

    "detalii la www.fondurile-structurale.com"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right