Afla cum poti sa-ti sporesti confortul in timpul sarcinii

Afla cum poti sa-ti sporesti confortul in timpul sarcinii
  calendar_month        
Oricat de miraculoasa si magica este venirea pe lume a unui copil, trupul tau in continua schimbare poate suferi de pe urma disconfortului firesc din perioada celor 9 luni dificile.

Constipatia, modificarile sanilor, migrenele sau tulburarile de somn sunt unele dintre cele mai frecvente neplaceri cu care se confrunta gravidutele si care iti pot afecta in mod semnificativ ritmul de viata.

Iata cateva sfaturi utile pentru un confort sporit in timpul sarcinii .


Din fericire, cateva solutii 100% naturale si sigure pentru mamica si bebelus iti sunt accesibile pentru o stare fiziologica pozitiva. Totusi, urmatoarele recomandari vizeaza ameliorarea unor probleme minore, nu inlocuiesc parerea avizata a medicului obstretician.

Constipatia

O problema curenta in randul viitoarelor mamici este constipatia, survenita in urma tulburarilor hormonale sau a administrarii suplimentelor de vitamine si fier pentru dezvoltarea propice a fatului. O alta cauza a constipatiei este presiunea pe care uterul si rectul o suporta pe masura ce sarcina evolueaza.

Remediul imediat la care este ideal sa apelezi este consumul ridicat de fibre (fructe, legume, cereale integrale), consumul suficient de lichide (6-8 pahare de apa plata in fiecare zi). Sucul de prune are un bun efect diuretic, iar apa calduta cu lamaie consumata inainte de micul dejun poate face minuni.

Migrenele

Tensiunea arteriala crescuta din perioada graviditatii, constipatia sau preeclampsia sunt cauzele cele mai raspandite ale suparatoarelor migrene. Ele pot surveni in orice moment al sarcinii si necesita o investigatie medicala pentru a se stabili sursa concreta a problemei.

Pentru ameliorarea durerii, aplica un pachet de gheata pe frunte sau in dreptul cefei. Cand simti ca se declanseaza o noua migrena, intinde-te o jumatate de ora intr-o incapere linistita, slab luminata.

Tulburarile de somn

In primul trimestru de sarcina, abia reuseai sa stai departe de dormitor din pricina starii continue de somnolenta. In ultimul trimestru, nu te mai poti odihni deloc, intrucat nu reusesti sa gasesti o pozitie confortabila de somn.

Pentru ca somniferele ies din discutie in timpul sarcinii, incearca sa bei o cana de lapte caldut inainte de culcare, bucura-te de un dus fierbinte in fiecare seara si foloseste cateva perne de sprijin pentru confort sporit.

Aseaza-te pe o parte (de preferat, stanga) si pune-ti o perna sub cap, abdomen, la spate si intre genunchi. In acest fel, muschii tai vor ramane relaxati toata noaptea, iar tu vei putea sa-ti refaci fortele in voie.

Modificarile sanilor

Pe parcursul celor 9 luni de sarcina, sanii isi modifica forma si consistenta in urma dilatarii glandelor mamare si a dezvoltarii tesutului gras de la nivelul acestora. Sfarcurile se inchid la culoare, iar un lichid vascos numit colostru este posibil sa se scurga din mamelon.

Prin urmare, ai nevoie de un sutien care sa iti sustina corect bustul, confectionat din bumbac sau fibre naturale. Daca sanii tai sensibili nu iti permit un somn linistit noaptea pentru ca sunt sensibili la atingere, poarta sutienul si cand te odihnesti.

Foloseste o batista din bumbac sau tampoane speciale pentru absorbtia eventualelor scurgeri de lichid si spala-ti sanii cu apa calduta, fara sa utilizezi sapun sau alte produse de igiena care usuca pielea sensibila a sanilor tai.

Odihneste-te suficient, hidrateaza-te, mananca sanatos si plimba-te in aer liber. In acest fel te vei bucura de un confort sporit in timpul sarcinii.


Autor: Adelina Dobrin
Recomandari