Pregatirile de sarbatori. Cum reduci stresul cand esti gravida?

Pregatirile de sarbatori. Cum reduci stresul cand esti gravida?
  calendar_month        
Pregatirile de sarbatori sunt in toi si cu cat te apropii mai mult de Craciun , cu atat stresul pare sa ia amploare mai mare. Stresul este periculos pentru gravide, deoarece poate duce la complicatii grave in sarcina (eclampsie, preeclampsie), dar si la nasterea prematura sau cu o greutate foarte mica a bebelusului. Protejeaza-ti sarcina si apeleaza la cateva trucuri simple care vin de hac stresului din preajma sarbatorilor.

Organizeaza si stabileste prioritati


Bugetul, cumparaturile, curatenia, simptomele neplacute de sarcina - toate sunt surse de stres si amplifica anxietatea in aceasta perioada plina si tensionata. Insa nu trebuie sa le faci pe toate odata. Chiar daca par multe si ai putin timp la dispozitie, pot fi organizate astfel incat sa le duci la bun sfarsit, fara niciun fel de graba.

Stai comod in fotoliu sau canapea, cu un pix si o hartie langa tine si stabileste tot ce ai de facut - de la cumparaturi (ingrediente, brad, mancare, detergenti etc.) si pana la impodobirea casei si ultimul preparat gatit din Ajun.

Organizeaza-le pe zile in functie de timpul tau liber, dar si al taticului si altor membri ai familiei care te pot ajuta.

Cere ajutorul acolo unde ai nevoie

Daca cu gatitul te descurci si poate si cumparaturile pot fi duse la bun sfarsit de catre tine, curatenia este una dintre activitatile la care trebuie sa ceri ajutor parintilor, partenerului, prietenilor sau al unor angajati profesionisti.

Nu este recomandat sa te expui pericolelor cataratului dupa perdele sau mirosului de clor ori al altor vapori periculosi din produsele de curatat. Iti pot pune in pericol sarcina.

Daca nu ai parte de ajutor, atunci limiteaza-te la a face ordine, a sterge foarte bine praful si a deretica un pic prin casa. Lasa pe altadata mutarea mobilei si scoaterea perdelelor. In cazul in care esti nevoita sa faci singura curatenia, foloseste doar produse de curatat ecologice sau fara substante toxice.

Creeaza-ti asteptari realiste

Sa nu crezi ca tot ce scrii pe hartie va putea fi pus in practica, fara sa intervina nimic. Asteapta-te sa reprogramezi anumite lucruri, sa muti ore si sa faci mai multe schimbari in planul initial, dar nu te enerva si suprasolicita, deoarece este suficient timp si nu este cazul sa iti faci griji ca vei ramane fara cozonac sau brad.

Evita negativismul din jurul tau si imbratiseaza optimismul

Fii optimista si nu te gandi ca nu o sa iti iasa ceva. Ai incredere ca se poate si evita, in aceasta perioada, persoanele pesimiste sau negativiste din jurul tau. Tind sa-ti accentueze temerile si anxietatea si sa instaleze o stare tensionata in organism, care poate dauna fatului.

De asemenea, este indicat sa eviti evenimentele tragice care ar putea aparea (inmormantari, vizite in spital pentru un bolnav etc.), dar si stiri sau emisiuni cu subiecte dramatice.

Incarca-te cu pozitivismul pe care-l emana aceste sarbatori minunate ascultand colinde si bucurandu-te de emisiuni, filme si evenimente cu specific.

Fa-ti timp pentru tine

Mai mult ca oricand, in aceasta perioada trebuie sa ai grija sa te relaxezi, alegand sa faci lucruri care-ti plac si sa dedici suficient timp si pentru tine.

Citeste o carte, plimba-te prin oras sau in du-te dupa cadouri prin magazinele frumos impodobite la ore accesibile, cand nu este aglomeratie, mergi la salon, fa-ti masaj sau stai in pat, uitandu-te la filmul tau preferat de sarbatori. Orice activitate este benefica, atat timp cat simti ca te relaxeaza si te binedispune.



Autor: Daniela Ganciu

Foto: 2.bp.blogspot.com

Recomandari