Sfaturi utile pentru perioada sarcinii

Sfaturi utile pentru perioada sarcinii
  calendar_month        
Fiind insarcinata, burtica creste pe zi ce trece si nimic din ceea ce faci nu ti se pare usor. Toate miscarile sunt ingreunate.

Iata cateva sfaturi si metode pentru femeile insarcinate, cum sa te intinzi, sa te ridici, cum sa te apleci si sa te relaxezi:

Cum te intinzi si cum te ridici
Sa te intinzi este cel mai usor lucru din lume, dar cand esti insarcinata totul este altfel. Aseaza-te pe pat cu picioarele departate, apoi culca-te pe o parte si adu-ti si picioarele in pozitie corespunzatoare.

La fel se procedeaza la ridicare: intoarce-te pe o parte, pune picioarele jos pe podea, incruciseaza-ti mainile si ridica-te.

Aplecari si ridicari
Cateodata nu poti evita sa te apleci dupa ceva, in pofida burtii. Apropie-te de obiectul pe care trebuie sa-l ridici. Acum departeaza usor picioarele, in pozitie de pas, mentine corpul drept si ghemuiste-te. Apoi ridica-te tot cu spatele drept si cu toata forta picioarelor.

In aceasta perioada, trebuie sa-ti protejezi coloana vertebrala si sa eviti orice greutate inutila care iti solicita suplimentar partea inferioara a spatelui cand te apleci sau cand ridici ceva. Foloseste-ti muschii coapselor cand ridici ceva. Mai intai, aseaza-te pe vine, cu spatele drept. Tine ceea ce ridici cat mai aproape de corpul tau.

Evita sa ridici greutati mari, ti-ai putea pierde echilibrul.

Sederea corecta



Fie ca sezi, fie ca stai in picioare, incearca sa tii spatele drept. Pentru a sta jos intr-o pozitie cat mai corecta in perioada sarcinii, spatele trebuie sa fie cat mai drept, coapsa si genunchiul sa se indoaie intr-un unghi de 90 de grade pe orizontala. Cea mai buna si mai lejera pozitie de sedere, dar numai pentru cine poate, este pozitia croitorului, deoarece bazinul se intinde.

Fii atenta la mers si la statul in picioare, odihneste-te cat mai mult. Evita, pe cat posibil, sa stai mult timp, in picioare, pe loc. Daca nu poti sa te misti, de exemplu cand stai la coada, indeparteaza putin picioarele, indreapta varfurile picioarelor catre exterior si repartizeaza greutatea in mod egal pe ambele picioare.

Cand cari ceva, de exemplu sacosele de cumparaturi, evita sa te rotesti intr-o parte sau alta si incearca sa distribui grutatea in mod egal.

Inotul relaxeaza coloana vertebrala si este cel mai bun remediu impotriva durerilor de spate.

Pentru a-ti masa spatele poti executa acest exercitiu: sprijini-te in pozitie dreapta de un perete, cu genunchii relaxati. Pune intre perete si spate o minge de tenis care, in timpul miscarilor de ridicare si de coborare, maseaza portiunile dureroase ale spatelui.

Va mai propun inca un exercitiu pentru spate: concentreaza-te asupra coloanei vertebrale si incearca sa iti formezi imaginea ei in munte. Acum apleaca capul, umerii si spatele, vertebra cu vertebra si in final, reveniti incet la pozitia initiala.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

lucrurile
  • person

    "zambeste iar si priveste putin:orice pahar jumatate gol mereu e si jumatate plin"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right